Arthritis other

Baricitinib יעיל בדלקת מפרקים אידיופטית של גיל הילדות (The Lancet)

מחקר חדש מצא כי טיפול ב-Baricitinib הראה יעילות עם פרופיל בטיחות גבוה בטיפול בדלקת מפרקים אידיופטית של גיל הילדות, בדלקת של אתרי הקישור של הגידים לעצם ובדלקת מפרקים פסוריאטית של גיל הילדות, לאחר אי סבילות או תגובה לא מספקת לטיפול הסטנדרטי

מחקר חדש שפורסם ב-The Lancet, מצא כי טיפול ב-Baricitinib הראה יעילות עם פרופיל בטיחות גבוה בטיפול בדלקת מפרקים אידיופטית של גיל הילדות (JIA – Juvenile idiopathic arthritis), פוליארטיקולרית ואוליגוארטיקולרית נרחבת, בדלקת של אתרי הקישור של הגידים לעצם (Enthesitis-related arthritis) ובדלקת מפרקים פסוריאטית של גיל הילדות (JPA – Juvenile psoriatic arthritis), לאחר אי סבילות או תגובה לא מספקת לטיפול הסטנדרטי. JIA עלולה להיות עמידה לחלק או לכל משטרי הטיפול, ולכן עלה הצורך בתרופות חדשות לטיפול באוכלוסייה זו.

המחקר הנוכחי (שלב 3) נערך ב-75 מרכזים ב-20 מדינות וכלל מטופלים בגילאי 2-18 שסובלים מ-JIA פוליארטיקולרית או אוליגוארטיקולרית נרחבת, Enthesitis-related arthritis, או מ-JPA, עם תגובה לא מספקת לאחר 12 שבועות של טיפול או עם אי סבילות לתרופה אחת או יותר מהתרופות האנטי ראומטיות (DMARDs). המחקר כלל תקופה לבדיקת בטיחות ופרמקוקינטיות (12 שבועות) ותקופת מחקר התערבות בהשוואה לפלצבו (עד 32 שבועות). התוצא הראשי היה הזמן להתלקחות המחלה במהלך התקופה השניה של המחקר.

המחקר כלל 220 מטופלים שקיבלו לפחות מנה אחת של Baricitinib. התוצאות הראו כי הזמן עד להתלקחות המחלה היה קצר יותר באופן משמעותי בקרב קבוצת הביקורת לעומת הקבוצה שטופלה ב- Baricitinib(HR 0.241, 95% CI 0.128–0.453, P<0.0001), כך שהזמן החציוני להתלקחות היה 27.14 שבועות בקבוצת הביקורת, ולא היה ניתן להעריכו בקרב קבוצת ההתערבות. כמו כן, בתקופה השניה של המחקר דווחו תופעות לוואי חמורות בארבעה (5%) מתוך 82 מטופלים בקבוצת ההתערבות לעומת שלושה (4%) מתוך 81 בקבוצת הביקורת.

לכתבה ב-The Lancet

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה