Arthritis other

גורמי סיכון לשברים בחולים עם דלקת חוליות מקשחת (Arthritis Care & Research)

טיפול באופיואידים, גיל מבוגר והיסטוריה של שברים מלווים בסיכון מוגבר לשברים במבוגרים עם אבחנה של דלקת חוליות מקשחת (Ankylosing Spondylitis), כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Arthritis Care & Research.

החוקרים התבססו על נתונים ממאגר RISE (או Rheumatology Informatics System for Effectiveness) ותביעות Medicare לשנים 2016 עד 2018 וזיהו חולים עם לפחות שני קודי אבחנה של דלקת פרקים שגרונית לפי קודי ICD-9 ו-ICD-10 במרווח של לפחות 30 ימים.

מדגם המחקר כלל 1,426 מבוגרים עם דלקת חוליות מקשחת (גיל ממוצע של 69.4 שנים) אשר היו תחת ביטוח Medicare לאורך כל תקופת המחקר. החוקרים השלימו ניצוח סטטיסטי לזיהוי גורמים הקשורים עם הסיכון לשברים, כולל גיל, מין ומדד מסת גוף.

מהנתונים עולה כי היארעות שברים עמדה על 76.7 מקרים ל-1,000 שנות-אדם.

החוקרים כותבים כי ממצאי המחקר העידו על סיכון מוגבר לשברים בחולים עם דלקת חוליות מקשחת בגיל מבוגר (יחס סיכויים של 2.8), באלו עם היסטוריה של שברים (יחס סיכויים של 5.24) ובאלו שנטלו אופיואידים במינון מקביל למורפין מעל 30 מ”ג (לפחות מרשם אחד במהלך 30 הימים ומעלה לפני תאריך האינדקס) (יחס סיכויים של 1.86).

מניתוח הנתונים עלה כי הסיכון לשברים היה דומה בגברים ובנשים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים בגישות להפחתת הסיכון לשברים בגברים ובנשים עם דלקת חוליות מקשחת והיסטוריה של שברים, עם תשומת לב רבה במיוחד לחולים תחת טיפול באופיואידים.

Arthritis Care & Research, Aug 22, 2023

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה