Asthma

ההשפעה של אסתמה על חומרת COVID-19 בילדים ומתבגרים (J Asthma)

 ילדים ומתבגרים עם אסתמה הפונים לחדר מיון מצויים בסיכון מוגבר למחלה חמורה משנית לזיהום בנגיף הקורונה, בהשוואה לצעירים ללא מחלת הריאות, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of Asthma.

 ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אסתמה אלרגית ואטופיה זוהו כגורמים המגנים מפני COVID-19 במבוגרים, אך לא נערכו מחקרים בנושא בילדים. מטרתם כעת הייתה לקבוע אם ילדים ומתבגרים עם אסתמה נוטים לפתח מחלה פחות חמורה ואם שיעורי התחלואה עקב COVID-19 נמוכים יותר, בהשוואה לצעירים ללא אסתמה.

 המחקר הרטרוספקטיבי נערך בין 1 במרץ, 2020, ועד 31 בינואר, 2021. החוקרים בחנו את הרשומות הרפואיות של חולים בגילאי 6-20 שנים, אשר נמצאו חיוביים לנגיף הקורונה בבדיקת PCR או בדיקת אנטיגן, או חולים עם נוגדנים כנגד הנגיף כאשר פנו לחדר מיון . החולים סווגו בהתאם לחומרת המחלה וחולקו לשתי קבוצות, אלו עם אסתמה וחולים ללא אסתמה.

 מדגם המחקר כלל 1,492 חולים ללא אסתמה ו-93 חולים עם אסתמה.

 בילדים ומתבגרים עם אסתמה סיכוי נמוך יותר לעבור הערכה רפואית בחדר מיון בשל תחלואה על-רקע COVID-19 (p<0.0001), אך במידה ופנו לחדר מיון, הם היו בסיכוי גבוה יותר משמעותית לאשפוז, צורך בתמיכת חמצן וצורות חמורות יותר של COVID-19, בהשוואה לילדים ומתבגרים ללא אסתמה (p<0.0001).

 החוקרים מסכמים וכותבים כי למרות שהסיכוי שילדים ומתבגרים עם אסתמה יעברו הערכה בחדר מיון עם COVID-19, בצעירים אלו שפנו לחדר מיון סיכון גבוה יותר למחלה חמורה, בהשוואה לילדים ומתבגרים ללא אסתמה.

 

J Asthma, Oct 6, 2022

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה