Asthma

ההשפעה של אבחנה קודמת של אסתמה ו/או COPD על COVID-19 (מתוך PLoS One)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת PLoS One עולה כי אבחנה קודמת של אסתמה או מחלת ריאות חסימתית כרונית (Chronic Obstructive Pulmonary Disease, או COPD) מלווה בהיארעות גבוהה יותר של COVID-19. עוד עולה מהנתונים כי אבחנה של COPD מעלה משמעותית את הסיכון לתמותה בחולים עם הזיהום הנגיפי.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים שיעורי הימצאות אסתמה, COPD, או חפיפה של שתי המחלות משתנים בחולים עם COVID-19, כמו גם הסיכון של החולים לתמותה. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את שיעורי הימצאות אסתמה, COPD, או תסמונת הכוללת חפיפה של שתי המחלות ולקבוע את הסיכון לתמותה בחולים עם COVID-19 באמצעות סקירה שיטתית ומטה-אנליזה.

החוקרים השלימו חיפוש שיטתי לזיהוי מחקרים קליניים שדיווחו על אסתמה, COPD, או תסמונת הכוללת חפיפה של שתי מחלות הריאה בחולים עם COVID-19. הם חיפשו במספר מאגרי נתונים, כולל PubMed, לזיהוי מחקרים שפורסמו בשפה אנגלית.

החיפוש הוביל לזיהוי 101 מחקרים מתאימים עם למעלה מ-1.2 מיליון חולים עם COVID-19. בקרב מחקרים אלו, שיעורי ההימצאות המשוערים של אסתמה, COPD, או חפיפה של שתי המחלות, עמדו על 10.4% (רווח בר-סמך 95% של 8.79-11.30), 8.18% (רווח בר-סמך 95% של 7.01-9.35%) ו-3.70% (רווח בר-סמך 95% של 2.40-5.00), בהתאמה.

יחס הסיכויים לתמותה בחולים עם אבחנה קודמת של אסתמה וזיהום COVID-19 עמד על 0.89 (p=0.630), בעוד שבאלו עם אבחנה קודמת של COPD וזיהום COVID-19 תועד יחס סיכויים של 3.79 (p<0.001).

שיעורי ההימצאות הגבוהים ביותר של אסתמה תועדו בצרפת, לאחריה בריטניה, בעוד ששיעורי הימצאות COPD היו  הגבוהים ביותר בהולנד ולאחריה בהודו.

ממצאי המחקר מעידים כי אבחנה של אסתמה או COPD מעלה את הסיכון להיארעות COVID-19, כאשר COPD מעלה את הסיכון לתמותה בחולים עם הזיהום הנגיפי. הבדלים אלו מושפעים מהבדלים במיקום השינויים הפתופיזיולוגיים של המחלה וממדיניות הטיפול בכל מדינה.

 

PLoS One, Nov 1, 2022

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה