Asthma

אסתמה בדרגה בינונית או חמורה מלווה בסיכון מוגבר למחלת לב איסכמית (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-ACAAI)

אסתמה

בחולים עם אסתמה סיכון מוגבר למחלת לב איסכמית, בהשוואה לאלו ללא מחלת הריאות, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American College of Allergy, Asthma & Immunology. יתרה מזאת, בחולים עם אסתמה עיקשת בדרגה בינונית או חמורה הסיכון גדול עוד יותר.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי תסמיני אסתמה עשויים להיות דומים לתסמיני מחלת לב איסכמית ועשויים למסך מחלת לב ברקע. חשוב לשאול חולי אסתמה אודות תסמיני מחלת לב איסכמית וכל גורמי סיכון למחלת לב זו עם סף נמוך להשלמת הערכה לבבית.

החוקרים התבססו על נתונים ממאגר Colorado All-Payer Claims Database לזיהוי כ-3.8 מיליון משתתפים (54% נשים) בגילאי 0-65 שנים, במטרה לבחון את הקשר בין מחלת לב איסכמית ואסתמה. הם בחנו את הקשר בין אסתמה בכל דרגת חומרה ובין מחלת לב איסכמית וכן השלימו הערכה לפי תתי-קבוצות על-פי דרגת חומרת מחלת הריאות.

מבין כלל המשתתפים במחקר, 209,351 חולים אובחנו עם אסתמה ובחולים אלו תועד סיכון גבוה פי 1.447 (רווח בר-סמך 95% של 1.420-1.536) למחלת לב איסכמית לאחר תקנון לגיל ומין, הבדל שהיה בולט יותר מהצפוי.

החוקרים מצאו עוד כי בחולים עם אסתמה עיקשת בדרגה בינונית (יחס סיכויים של 1.552, רווח בר-סמך 95% של 1.456-1.655) או חמורה (יחס סיכויים של 2.509, רווח בר-סמך 95% של 2.264-2.781) תועד סיכון גבוה יותר משמעותית למחלת לב איסכמית.

עם זאת, אסתמה עיקשת בדרגה קלה, עם יחס סיכויים של 0.957 (רווח בר-סמך 95% של 0.906-1.010), לא לוותה בסיכון מוגבר משמעותית למחלת לב איסכמית.

החוקרים מתכננים לבחון את ניפוקי תרופות על-מנת לקבוע אם קיים קשר בין טיפול בקורטיקוסטרואידים, טיפול ביולוגי או ביתא אגוניסטים ובין מחלת לב איסכמית.

 

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-ACAAI

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה