Asthma

פיטואסטרוגנים עשויים להיות טיפול לנשים בגיל המעבר עם אסטמה עם הופעה מאוחרת (International Journal of Molecular Sciences)

פיטואסטרוגנים עשויים להיות טיפול לנשים בגיל המעבר עם אסטמה עם הופעה מאוחרת, ובכך להקל על סימפטומים של שני המצבים, על פי סקירה חדשה שפורסמה ב-International Journal of Molecular Sciences.

מחקרים קודמים הראו שטיפול הורמונלי מפחית את הסיכון לאסטמה עם הופעה מאוחרת בנשים בגיל המעבר, אך החששות לגבי תופעות הלוואי טרם נבדקו לעומק. בנוסף, פיטוכימיקלים הוצעו כאלטרנטיבה בסיכון נמוך, אך טיפול הורמונלי מבוסס פיטואסטרוגן ותפקידו באסטמה עם הופעה מאוחרת לא נחקרו היטב טרם פרסום המחקר, כתבו החוקרים במאמר.

תנודות בהורמוני סטרואידי מין נשיים במהלך הווסת נקשרו להחמרה באסטמה, וחסר הורמונים אלה במהלך הילדות והמנופאוזה נקשר עם פחות אפיזודות אסטמה חמורות. אסטמה עם הופעה מאוחרת היא לעיתים קרובות לא אטופית ומובחנת על ידי היעדר דלקת אאוזינופילית; היא נמצאה כקשורה גם להשמנה ולמזהמים כמו עשן סיגריות. אסטמה עם הופעה מאוחרת שכיחה יותר בנשים לעומת גברים, ומתפתחת בין הגילאים 27 עד 65 שנים. אסטמה מאוחרת מאוד, המתפתחת אצל נשים בנות 65 ומעלה, קשורה לרמות נמוכות עד חוסר מוחלט של אסטרוגנים במחזור הדם.

לקולטני אסטרוגן (ERs) יש שני איזופורמים תוך-תאיים, אלפא ובטא. “יש לציין שהספרות טוענת שהביטוי של ERs שונה בין חולי אסתמה ללא-אסטמתיים”, מציין המחקר “ובעיקר ERs בטא מבוטא ביתר באסטמה או במהלך דלקות”. פיטואסטרוגנים מפעילים ER ומועילים לנשים לאחר גיל המעבר, במיוחד אלו עם אסתמה, בנוסף לתכונות האנטי דלקתיות והנוגדות חמצון שלהן.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה