Asthma

אסתמה ומשך שינה קצר מלווים בסיכון מוגבר לתחלואה קרדיווסקולארית ותמותה מכל-סיבה  (Ann Epidemiol)

אסתמה

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Annals of Epidemiology עולה כי לאסתמה ומשך שינה קצר אינטראקציה אדטיבית על הסיכון לתחלואה קרדיווסקולארית ותמותה מכל-סיבה, עדות לחשיבות איזון אסתמה ושיפור משך השינה.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את הקשר המשולב בין אסתמה ומשך שינה ובין הסיכון למחלות לב וכלי דם וסיכון לתותה. לצורך כך, הם השלימו מחקר עוקבה פרוספקטיבי שכלל 366,387 משתתפים ממאגר UK Biobank, אשר סווגו לפי גיל ומספר שעות השינה בלילה. ניתוח סטטיסטי שימש להערכת הקשר בין אסתמה ומשך שינה ובין הסיכון לתחלואה קרדיווסקולארית ותמותה מכל-סיבה.

בחולים עם אסתמה ומשך שינה קצר מ-7 שעות עלה סיכון מוגבר לתחלואה קרדיווסקולארית (יחס סיכון של 1.42, רווח בר-סמך 95% של 1.34-1.51) ובסיכון לתמותה מכל-סיבה (יחס סיכון של 1.26, רווח בר-סמך 95% של 1.17-1.36), בהשוואה למשתתפים ללא אסתמה אשר ישנו 7-8 שעות כל לילה.

מהנתונים עולה אינטראקציה אדטיבית משמעותית בין אסתמה ובין משך שינה קצר בהשפעה על הסיכון לתחלואה קרדיווסקולארית (עודף סיכון יחסי עקב אינטראקציה של 0.13, רווח בר-סמך 95% של 0.04-0.23) ותמותה מכל-סיבה (עודף סיכון יחסי עקב אינטראקציה של 0.12, רווח בר-סמך 95% של 0.01-0.23).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על ההשפעה האפשרית של אסתמה ומשך שינה קצר על הסיכון למחלות לב וכלי דם והסיכון לתמותה מכל-סיבה. מהנתונים עולה חשיבות איזון אסתמה בשילוב עם טיוב משך השינה במטרה להפחית את הסיכון לתחלואה ותמותה.

Ann Epidemiol, Oct 30, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה