Autism

פקידי בריאות אמריקאים מנסים להסיט את הויכוח בנושא אוטיזם

פקידי בריאות פדרלים אישרו בטיחות חיסונים בכנס חדשות שקרא להתנגד לתנועה הגדלה הטוענת כי חיסונים גורמים לאוטיזם.

פעילי אוטיזם הפגינו מול הקפיטול וטענו כי הממשלה הסתירה הוכחות הקושרות אוטיזם למוצר מבוסס על כספית ששימש בחיסונים בעבר. כמו כן הם ידרשו לערוך מחקרים נוספים בנושא אוטיזם, שהם טוענים כי זו היא בעיה שגדלה.

כיום קיים עניין מחודש בנושא בטיחות חיסונים, במיוחד בנושא האם החומר thimerosal עלול להיות קשור להיארעות אוטיזם בילדים.

מספר דיווחים לא מצאו הוכחות כי חיסון גורם לאוטיזם. אך כמה קבוצות הורים טוענים לכיסוי, וחלק התנגדו לחיסון ילדיהם, דבר המוביל להתפרצות מחלות כמו חצבת ושעלת בבריטניה, הולנד ועוד.

הם מאמינים כי קיימת הוכחה כי לפחות חלק מהילדים רגישים לכספית, כולל הכספית ב-thimerosal. כיום אין משתמשים יותר ב-thimerosal בחיסונים בילדים בארה”ב.

הרשויות השונות בארה”ב הבהירו כי חלק מהקבוצות מסתמכות על מידע לא שלם.

אחד מתוך 166 ילדים בארה”ב סובל מאוטיזם, אך יש צורך במחקרים נוספים בכדי לאמוד את המספר האמיתי. כמה מחקרים מהתקופה האחרונה העלו את השאלה האם אחוזי אוטיזם עלו בעשורים האחרונים.

החוקרים היו רוצים לגלות את הסיבה לאוטיזם וכיצד ניתן למנוע ולטפל בה, אך ההוכחות אינן מצביעות לכיוון החיסונים כגורם אפשרי.

קבוצות שונות מאמינות כי הכנס נערך במטרה להסיט את הפרסום מההפגנה בה יצביעו על קשר בין thimerosal וחיסונים באוטיזם. ההורים רוצים תשובות אך חשוב לא לבסס החלטות על היפותזות לא מוכחות ופחד.

לידיעה במדסקייפ

הערת מערכת – לאחרונה ראיינו במסגרת מגזין ג’ורנאל קלאב מס’  435 את פרופ’ ירמיה בחידושים ועדכונים בנושא האוטיזם, ובין היתר עלה גם הנושא של דיווח זה בראיון. ולמי שטרם האזין וצפה בראיון, ויש לו עניין בנושא, בהחלט מוזמן לעשות זאת כאן ועכשיו…

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה