Autism

תרכיבי חיסון אינם גורמים לאוטיזם AAP 2005 National Conference and Exhibition))

מומחי בטיחות לתרכיבי חיסון שבו וטענו כי אין כל הוכחה מדעית לקשר בין חיסון ואוטיזם או מחלות אחרות כמו סכרת או אסטמה. מהמחקרים המדעיים הנוכחיים לא עולה קשר בין תרכיבי חיסון הכוללים תימרוסל או בין חיסון MMR ובין אוטיזם, אסטמה או דלקת.

למרות זאת, הורים רבים מטילים ספק בבטיחות חיסונים אלו. מסקר שנערך בשנת 2004 עולה כי 92% מרופאי הילדים ו-60% מרופאי המשפחה דיווחו על סירוב של הורה אחד לפחות לאחד מהחיסונים המומלצים. ההורים מביעים בפני הרופאים את דאגותיהם, בהם הקשר האפשרי בין אוטיזם ותרכיבי חיסון המכילים תימרוסל, אוטיזם וחיסון MMR וקשר אפשרי בין קבלת מספר תרכיבי חיסון ובין סכרת, אסטמה ודלקת.

אחד המחקרים שהגביר את חששות ההורים מפני הקשר בין תימרוסל ובין אוטיזם היה California Ecological Study שהראה קשר בין ילדים עם אוטיזם וחינוך מיוחד עם חשיפה לכספית (Mercury) מחיסונים. החוקרים מציינים שהיה מדובר במחקר אקולוגי, וייתכן שהדבר נבע משינויים בקודים האבחנתיים או ממספר השירותים החינוכיים המוצעים לאוטיזם. לטענתם, מחקר אפידמיולוגי היה דרך טובה בהרבה לחקור את הנושא.

מחקר אחר, Harvard Study, השווה בין מאפיינים של ילדים עם אוטיזם ובין ילדים ללא המחלה, שנחשפו לכספית. מהמחקר עלו מספר קווי דימיון בין הקבוצות בתפקוד המוטורי, ראיה, מהירות, תפיסה חושית ופסיכולוגיה.

קיימים הבדלים גדולים בין הרעלת כספית מסורתית ותימרוסל, לא כל סוגי הכספית דומים.

הגורם המסורתי להרעלת כספית הוא Methyl Mercury, השונה מ-Ethyl Mercury שמכיל תימרוסל. זמן מחצית החיים של Ethyl Mercury קצר יותר והוא פחות קשור בהרעלת כספית.

מחקר שנערך בשבדיה ודנמרק לא מצא קשר בין תימרוסל ואוטיזם, גם כאשר הסירו את מרכיב תימרוסל מהחיסונים בשבדיה ודנמרק לא נרשם שינוי בשכיחות אוטיזם.

3 מחקרים שהראו קשר בין תימרוסל ובין אוטיזם לא ענו על אף אחד משמונת הקריטריונים האפידמיולוגיים. לעומת זאת, 4 מחקרים אחרים שלא מצאו קשר בין תימרוסל ואוטיזם ענו על 5-7 קריטריונים. בנוסף, לא נמצאו ראיות תומכות לקשר סיבתי בין חיסונים המכילים תימרוסל או חיסון MMR ובין אוטיזם גם כאשר בשנת 2004 וועדת מומחים סקרה מחקרים שפורסמו ומחקרים שלא-פורסמו.

תרכיבי החיסון הנוכחיים הניתנים במהלך 6 החודשים הראשונים לחיים מכילים כמויות זניחות של כספית ולמעשה כמעט ואין כלל כספית. החיסונים הנוכחיים הרבה יותר נקיים בהשוואה לעבר, ואינם עמוסים בחלבוני אנטגינים.

הראיות האפידמיולוגיות לא הראו קשר בין חיסונים מרובים ובין אסטמה או דלקת.

ד”ר קרדן ג’ונסטון, הנשיא לשעבר של American Academy of Pediatrics of Birmingham

אומר, טוען שמספר מחקרים בדקו את הקשר בין אוטיזם ותרכיבי חיסון. עוד מהחיסון הראשון של ג’נר כנגד אבעבועות רוח קמו מבקרים שניסו לקשור בין חיסונים ותחלואה. לדבריו, יש להשקיע את כספי המחקר בתחומים מועילים יותר.

AAP 2005 National Conference and Exhibition: Plenary Session. Presented Oct. 11, 2005.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה