Back pain

פרוצדורות אנדוסקופיות בטוחות ויעילות לטיפול בספונדילוליזיס מותני (Int J Spine Surg)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת International Journal of Spine Surgery עולות עדויות התומכות בבטיחות ויעילות פרוצדורות אנדוסקופיות לטיפול בחולים עם ספונדילוליזיס מותני.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את התוצאות הקליניות, כולל מדד ODI (או Oswestry Disability Index) ומדד VAS (או Visual Analog Scale) להערכת כאב ברגל, ב-11 חולים עם אבחנה של ספונדילוליזיס מותני לפני ואחרי דה-קומפרסיה אנדוסקופית מילעורית. החוקרים גם בחנו את התוצאות ההדמייתיות תוך השוואת אחוז החלקת חוליה ותזוזה בבדיקות הדמיה לפני ואחרי ההתערבות.

מהנתונים עולה כי 63.3% מהחולים השיגו שיפור של למעלה מ-50% במדדי ODI ו-90.91% מהחולים השיגו שיפור של למעלה מ-50% במדדי VAS לאחר מעקב ממוצע של 22.64 חודשים.

החוקרים מדווחים כי בחולים עם ספונדילוליזיס עם החלקה של חוליה תועד שיפור קטן יותר במדדי ODI, בהשוואה לחולים עם ספונדילוליזיס מותני בלבד. עם זאת, הם לא זיהו הבדלים משמעותיים בין הקבוצות במדדי VAS להערכת כאב.

למרות שהחוקרים לא זיהו הבדלים משמעותיים באחוז ההחלקה בהשוואת הנתונים לפני ההתערבות הניתוחית והמצב לאחר הניתוח, בחולה אחד נקבעה אבחנה חדשה של החלקת חוליה לאחר הניתוח, אך לא היה צורך בניתוח איחוי.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי דה-קומפרסיה אנדוסקופית מילעורית עשויה לשמש כגישה בטוחה ויעילה לטיפול בחולים עם ספונדילוליזיס מותני ולחץ על שורשי עצבים.

Int J Spine Surg, Dec 2022

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה