Back pain

היסטוריה של ניתוח קודם לא פגעה בתוצאות התערבות ניתוחית להחלפת דיסק מותני (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-North American Spine Society)

ניתוח קודם לא השפיע לרעה על תוצאות התערבות ניתוחית בחולים שהופנו לניתוח להחלפה מלאה של דיסק מותני ואינה צריכה להוות מכשול להתערבות זו, כך עולה מנתונים שפורסמו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-North American Spine Society.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי בחולים עם היסטוריה של ניתוח עמוד-שדרה נטייה לתוצאות פחות טובות במקרים בהם נדרשים להתערבות ניתוחית נוספת. אעפ”י כן אין נתונים בנושא אודות חולים שהופנו לניתוח החלפת דיסק מותני.

החוקרים בחנו באופן רטרוספקטיבי את הנתונים מסדרה של כ-800 חולים שלא עברו ניתוח קודם לפני החלפה מלאה של דיסק מותני בגובה אחד, שני גבהים או שלושה גבהים וב-360 חולים עם היסטוריה של ניתוח קודם להחלפת דיסק מותני. סוגי הניתוחים הקודמים כללו הסרת דיסק (73.9%), טיפול תוך-דיסקאלי (13.1%), איחוי (9.9%) והתערבויות אחרות (3%).

התוצאים שנבחנו נאספו שנתיים לאחר הניתוח וכללו את מדדי VAS להערכת כאב בגב וברגל, מדד ODI (או Oswestry Disability Index) וניתוחים חוזרים.

מהנתונים עולה כי בחולים ללא היסטוריה של ניתוח קודם וחולים עם ניתוח קודם תועד שיפור מובהק סטטיסטית במדד VAS להערכת כאב ברגל ובגב, כמו גם במדדי ODI. לא זוהו הבדלים בין הקבוצות בשיעור הניתוחים החוזרים.

החוקרים כותבים כי חשוב להשלים הערכה של חולים לפני ניתוח במטרה להבטיח כי הם מועמדים טובים לניתוח החלפת דיסק, תוך שימת דגש בפרט על מרכיבים אחוריים ויציבות עמוד השדרה. אעפ”י כן, במידה והם מועמדים טובים לניתוח החלפת דיסק, אזי ניתוח קודם בפני עצמו אינו מהווה מכשול להשגת תוצאות קליניות טובות עם ההתערבות הניתוחית.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-North American Spine Society

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה