Bacterial infections

מומלץ להשתמש ברטינואידים טופיקליים כטיפול קו ראשון באקנה


מומלץ להשתמש ברטינואידים טופיקליים לבד או בשילוב עם אנטיביוטיקה, כטיפול קו ראשון לאקנה קלה עד בינונית, כך הוכרז בכנס השנתי ה-12 של ה- European Association of Dermatology and Venereology.

בנוסף רטינואידים, דוגמת adalapene ו- tretinoin,מומלצים גם כחלק מטיפול תחזוקתי לזמן ממושך, במטרה לצמצם את השימוש באנטיביוטיקות, המוביל ליצירת זני חיידקים עמידים.

שילוב התרופות פועל במספר כיוונים פתופיזיולוגיים; הרטינואידים גורמים לתיקון הדהסקוומינציה ולהפחתת הנגעים הדלקתיים, בעוד האנטיביוטיקה פועלת כנגד ה- Propionibacterium acnes.

בעבר רטינואידים שימשו רק לטיפול באקנה קלה המערבת blackheads או whiteheads. מחלה קשה יותר טופלה רק על-ידי אנטיביוטיקה. אולם ההמלצות החדשות, המבוססות על נתונים רבים שהצטברו בנושא, קובעות גישה טיפולית חדשה.

עוד על-פי ההמלצות, שימוש ברטינואידים בבעלי עור כהה יכול להפחית את הדיסקולורציה והצלקות האופייניות בחולים אלו. בנשים עם אקנה בינונית עד קשה מומלץ לשקול טיפול הורמונלי, בד”כ בשילוב עם טיפולים אחרים דוגמת אנטיביוטיקה ורטינואידים טופיקליים.

הרטינואיד הפומי isotretinoin ( בישראל- רואקוטן או קוראטן ) הינו קו ראשון לאקנה קשה, ויכול לשמש גם בחולים שלא הושפעו על-ידי הטיפול הרגיל או בעלי מחלה כרונית הנוטה לחזור.

אקנה הינה מחלת העור הנפוצה ביותר, ופוגעת בכ- 85% מהאוכלוסיה בזמן כלשהו בין הגילאים 12 ו- 24. בגילאים 25 עד 34 המחלה מופיעה בכ- 8%, ובכ- 3% בין גיל 35 ו- 44. יעוצים בקשר לאקנה מהווים כ- 20% מהביקורים אצל רופא העור.

לידיעה ב- Doctor’s Guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה