Bacterial infections

מתילן כחול מועיל לטיפול בהלם זיהומי (Society of Critical Care Medicine’s 2023 Critical Care Congress)

צוות רופאים מתמחים
מחקר חדש שהתבסס על נתונים כמעט 100 מטופלים הראה כי השימוש במתילן כחול קיצר משמעותית את זמן הטיפול בהלם זיהומי ואת משך השהייה ביחידה לטיפול נמרץ

מחקר חדש שהתבסס על נתונים כמעט 100 מטופלים הראה כי השימוש במתילן כחול (Methylene Blue) קיצר משמעותית את זמן הטיפול בהלם זיהומי (שוק ספטי) ואת משך השהייה ביחידה לטיפול נמרץ. מתילן כחול משמש לעיתים קרובות במצבי ואזופלגיה, אך רק שני מחקרים קליניים נערכו בשני העשורים האחרונים על השימוש במתילן כחול בחולים עם הלם זיהומי.

המחקר הנוכחי שהוצג ב- Society of Critical Care Medicine’s Critical Care Congress ב-21 בינואר 2023, כלל מטופלים בני 18 ומעלה עם שוק ספטי ממרכז רפואי במקסיקו. המטופלים חולקו באופן אקראי ל-2 קבוצות, כך שקבוצת ההתערבות (MB) טופלה בשלוש מנות יומיות של מתילן כחול במינון 100 מ”ג תוך ורידי וקבוצת הביקורת טופלה בפלצבו. תוצאת המחקר העיקרית הייתה הזמן ליציאה ממצב הלם, המוגדר כהפסקה של כל הוואזופרסורים למשך 48 שעות רצופות לפחות, בתוך 7 ימים, בעוד שהתוצאות המשניות כללו את מספר הימים ללא טיפול בוואזופרסורים לאחר 28 ימים, תמותה מכל סיבה אחרת לאחר 28 ימים ומשך השהייה לטיפול נמרץ.

בקבוצת ה-MB נצפה זמן קצר יותר באופן משמעותי עד להפסקת הטיפול בוואזופרסורים (69 שעות לעומת 94 שעות, P < .0001) ושיעור נמוך יותר של חידוש טיפול בנוראפינפרין תוך 48 שעות בהשוואה לקבוצת הפלצבו (11% לעומת 28%, P = 0.06). בנוסף, לקבוצת ה-MB היה מספר חציוני גבוה יותר של ימי טיפול בוואזופרסורים אך שהות קצרה יותר בטיפול נמרץ בהשוואה לקבוצת הביקורת. כמו כן, הזמן החציוני לנרמול רמת הלקטט, איזון הנוזלים והפסקת השימוש בהנשמה מכנית היו נמוכים משמעותית בקבוצת ה-MB בהשוואה לקבוצת הביקורת. שיעור התמותה מכל סיבה שהיא לאחר 28 ימים היה נמוך יותר בקבוצת ה-MB בהשוואה לקבוצת הביקורת, אך הבדל זה לא היה משמעותי (33% לעומת 46%, P = 0.23).

לכתבה ב- Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה