Bacterial infections

התערבות ניתוחית עדיפה על טיפול שמרני בחולים עם אוסטיאומיאליטיס של החוליה (J Bone Joint Surg)

טיפול ניתוחי הוביל לתוצאות טובות יותר לאחר שנה אחת בחולים עם אוסטיאומיאליטיס של החוליה, בהשוואה לטיפול שמרני, עם שיעורי הישנות ושיעורי תמותה נמוכים יותר, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of Bone and Joint Surgery.

החוקרים מגרמניה השלימו מחקר רטרוספקטיבי שכלל נתונים אודות 313 חולים עם אבחנה של אוסטיאומיאליטיס של החוליה שעברו ניתוח ו-42 חולים עם אוסטיאומיאליטיס של החוליה שטופלו שמרנית בין 2008 עד 2020. התוצא העיקרי היה כישלון טיפול אשר הוגדר כתמותה ושיעורי הישנות לאחר שנה אחת.

מהנתונים עולה כי ב-69% מהחולים שעברו ניתוח וב-47.5% מאלו שטופלו שמרנית תועד מדד ASA (או American Society of Anesthesiologists) של למעלה מ-2 נקודות. בנוסף, 30.4% מהחולים שנותחו ו-11.9% מאלו שטופלו שמרנית אובחנו עם אוסטיאומיאליטיס בעמוד-שדרה גבי.

שיעורי אנדוקרדיטיס עמדו על 4.2% מהחולים בזרוע ההתערבות הניתוחית ועל 14.3% בזרוע הטיפול השמרני. שיעורי הישנות לאחר שנה אחת מהאבחנה עמדו על 5.4% בקרב חולים לאחר ניתוח ועל 16.7% בחולים לאחר טיפול שמרני.

בניתוח מותאם מצאו החוקרים כי שיעורי התמותה לאחר שנה אחת היו גבוהים פי שבע בקרב חולים שטופלו שמרנית, בהשוואה לאלו שנותחו (25% לעומת 3.7%), כאשר שיעורי כישלון טיפול היו גבוהים כמעט פי שלוש (42.9% לעומת 14.8%).

מניתוח הנתונים עלה כי טיפול שמרני (יחס סיכויים של 2.95) ובקטרמיה (יחס סיכויים של 2.30) הינו גורמי סיכון בלתי-תלויים לכישלון טיפול באוכלוסיית חולים זו.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בחולים עם אוסטיאומיאליטיס של החוליות שעברו התערבות ניתוחית תועדו שיעורי תמותה והישנות נמוכים יותר לאחר שנה אחת, בהשוואה לחולים שטופלו שמרנית.

J Bone Joint Surg, Dec 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה