Bacterial infections

טיפול ב-Amoxicillin עדיין מהווה טיפול יעיל כנגד זיהומי אוזניים (J Ped Infect Dis Soc)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of the Pediatric Infectious Diseases Society עולה כי טיפול ב- Amoxicillin נותר טיפול יעיל כנגד דלקת אקוטית של האוזן התיכונה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי זיהומי אוזניים מהווים את הסיבה הנפוצה ביותר לטיפול אנטיביוטי בילדים, כאשר 80% מהילדים צפויים לפחות לדלקת אוזניים אחת עד גיל 5 שנים ורבע מהם צפויים לשלושה אירועים כאלו ויותר.

מטרת המחקר הנוכחי הייתה לקבוע את היעילות של Amoxicillin בטיפול בזיהומי אוזניים ואם ישנם הבדלים בשיעורי כישלון הטיפול על-פי הפלאורה באוזן הילד.

מדגם המחקר כלל 205 ילדים בגילאי 6-35 חודשים עם אבחנה של זיהומי אוזניים אשר קיבלו טיפול ב- Aamoxicillin. החוקרים אספו דגימות מחלל הפה והאף בעת הגיוס למחקר ובדקו אותם באמצעות תרביות חיידקים ובדיקות RT-PCR. ההורים השיבו לשאלות לאחר 5 ימים, 14 ימים ו-30 ימים לאחר הטיפול במטרה להעריך את התסמינים של הילד, ההיענות לטיפול אנטיביוטי ותופעות לוואי.

לאחר חמישה ימים, 74.1% מהילדים חוו שיפור בתסמינים, ב-47.3% תועדה היעלמות התסמינים ו-27.3% דיווחו על אירועים חריגים משנית לטיפול התרופתי. מנגד, שיעורי כישלון טיפול עמדו על 5.4% ושיעורי הישנות עמדו על 6.8%. בקבוצת ביקורת שכללה 149 ילדים שלא נטלו טפול ב- Amoxicillinלפני הגיוס למחקר, ב-65.8% תועד לפחות חיידק אחד המייצר ביתא-לקטמאז – שיעור גבוה יותר מכפליים משיעורי העמידות להם ציפו החוקרים (החוקרים סברו כי שיעורי העמידות ינועו סביב 30%).

החיידקים הנפוצים באוזניים כללו Moraxella catarrhalis (53%), Streptococcus pneumoniae (34.2%), Haemophilus influenzae (20.1%) ו-Staphylococcus aureus (14.1%).

החוקרים מציינים כי הם עובדים כיום על שני מחקרים קליניים המתמקדים בשיפור הטיפול בילדים עם זיהומי אוזניים, כאשר המטרה הינה להתקדם מתנאי המחקר לשדה הקליני במטרה להבטיח כי הילדים מקבלים את הטיפול הטוב ביותר כנגד דלקות אוזניים.

J Ped Infect Dis Soc, Jan 2024

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה