Bariatric Surgery

ההשפעה של ניתוח בריאטרי על בריאות חלל הפה (Clin Oral Investig)

שיניים

בחולים לאחר ניתוח בריאטרי לא תועדו הבדלים בשיעורי עששת או אובדן שיניים ולא תועדה השפעה משמעותית על קצב זרימת רוק. עם זאת, תועד שיעור גבוה יותר של שחיקת שיניים בשכבת דנטין, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Clinical Oral Investigation.

במסגר המחקר ביקשו החוקרים לבחון את ההשפעה של ניתוח בריאטרי על בריאות חל הפה במטופלים עם השמנת-יתר. הם השלימו חיפוש במאגרי Cochrane Library, Embase, Latin American and Caribbean Literature on Health Sciences, LIVIVO, PubMed/Medline, Scopus ו-Web of Science. עוד נערך חיפוש בספרות אפורה דרך Google Scholar, OpenGrey, ProQuest ו-MedRxiv.

לאחר חיפוש במאגרי הנתונים זוהו 908 מקורות, כאשר 30 מאמרים נבחרו לסקירה הנוכחית. מהשוואת התוצאות לפני הניתוח ולאחריו עלה כי לא היו הבדלים במספר שיניים רקובות, שיניים חסרות או עם סתימות. יתרה מזאת, זוהתה עליה קלה בזרימת הרוק ועומק כיסי חניכיים.

בחולים לאחר ניתוח בריאטרי תועדה עליה בשחיקת שיניים בשכבת הדנטין (הבדל ממוצע של 6.23-, רווח בר-סמך 95% של 8.45- עד 4.01-).

החוקרים מסכמים וכותבים כי בחולים לאחר ניתוח בריאטרי לא תועדו הבדלים בשיעורי עששת או אובדן שיניים ולא תועדה השפעה משמעותית על קצב זרימת רוק. עם זאת, הם קוראים להגברת תשומת הלב לשחיקת דנטין בחולים לאחר התערבויות ניתוחיות אלו.

Clin Oral Investig. 2023 Mar 24

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה