Bariatric Surgery

ניתוח בריאטרי מהווה התערבות יעילה לאיזון יתר לחץ דם לאורך זמן (J Am Coll Cardiol)

ניתוח בריאטרי מהווה גישה יעילה ומוצלחת לאיזון יתר לחץ דם לאורך זמן והפחתת הצורך בטיפול במספר גדול של תרופות לאיזון לחץ הדם בחולים עם השמנת-יתר, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of the American College of Cardiology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי השמנה מהווה מכשול מרכזי באיזון לחץ דם, גורם הסיכון המוביל לתמותה קרדיווסקולארית. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לקבוע את ההשפעות ארוכות הטווח של ניתוח בריאטרי על איזון יתר לחץ דם והפוגה.

המחקר האקראי כלל משתתפים עם השמנת-יתר בדרגה 1 או 2 בשילוב עם יתר לחץ דם, אשר נטלו לפחות שתי תרופות. החוקרים הוציאו מהמדגם חולים עם היסטוריה של אירוע קרדיווסקולארי וסוכרת מסוג 2 שאינה מאוזנת היטב. המשתתפים במחקר עברו ניתוח מעקף קיבה בשילוב עם טיפול תרופתי, או קיבלו טיפול תרופתי בלבד.

החוקרים בחנו את שיעורי ירידה של לפחות 30% בסך הטיפול התרופתי לאיזון יתר לחץ דם תוך שמירה על לחץ דם מתחת ל-140/90 מ”מ כספית לאחר חמש שנים.

מדגם המחקר כלל 100 משתתפים (76% נשים, גיל ממוצע של 43.8 שנים, מדד מסת גוף ממוצע של 36.9 ק”ג/מ2).

לאחר חמש שנים, מדד מסת הגוף הממוצע עמד על 36.40 ק”ג/מ2 בקרב חולים תחת טיפול תרופתי ועל 28.01 ק”ג/מ2 באלו לאחר ניתוח מעקף קיבה (p<0.001). בהשוואה לטיפול תרופתי, ניתוח מעקף קיבה לווה בשיעור גבוה יותר משמעותית של הפחתת מספר תרופות לאיזון יתר לחץ דם (80.7% לעומת 13.7%; סיכון יחסי של 5.91, p<0.001), כאשר המספר הממוצע של תרופות לאיזון לחץ דם עמד על 2.97 בחולים תחת טיפול תרופתי לעומת 0.80 תרופות בחולים לאחר ניתוח מעקף קיבה (p<0.001).

שיעורי הפוגת יתר לחץ דם עמדו על 2.4% לאחר ניתוח בריאטרי לעומת 46.9% תחת טיפול תרופתי בלבד (סיכון יחסי של 19.66, p<0.001).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי תומכים בהשפעה החיובית ולאורך זמן של ניתוח בריאטרי על לחץ הדם בחולים עם יתר לחץ דם, לצד הפחתת היקף הטיפול התרופתי הנדרש לאיזון לחץ דם.

J Am Coll Cardiol, Feb 14, 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה