Bleeding

עליה בשכיחות דימום לאחר לידה (Obstetrics & Gynecology)

מדגם לאומי בארה"ב מראה כי על פי נתונים של יותר מ-76 מיליון אשפוזים לצורך לידה, שיעור הדימום לאחר לידה עלה באופן משמעותי לאורך 20 השנים האחרונות

דימום לאחר לידה הוא עדיין הגורם המוביל לתחלואה ותמותה של אימהות ברחבי העולם, ונראה כי גורמי הסיכון רבים וגדלים עם הזמן. מדגם לאומי בארה”ב מראה כי על פי נתונים של יותר מ-76 מיליון אשפוזים לצורך לידה, שיעור הדימום לאחר לידה עלה באופן משמעותי לאורך 20 השנים האחרונות.

מחקר בתחום מיילדות וגינקולוגיה שפורסם לאחרונה סקר נתונים מאשפוזם של נשים בגילאי 15-54 בין השנים 2000 ל-2019. מטרת המחקר הייתה זיהוי מגמות והערכת הקשר בין גורמי סיכון לבין התרחשות דימום לאחר לידה. במהלך תקופת המחקר, כ-3% (2.3 מיליון) מתוך 76.7 מיליון אשפוזים לצורך לידה כללו סיבוך של דימום לאחר לידה, כך שהשיעור השנתי עלה מ-2.7% ל-4.3%. כמו כן, ל-21.4% מהמטופלות שחוו דימום לאחר לידה היה גורם סיכון אחד, ול-1.4% היו שניים או יותר, כך שגם אחוז זה הראה עלייה משמעותית במהלך תקופת המחקר, מ-18.6% ל-26.9%.

ד”ר קיארה מ. קורבטה-ראסטלי, מאוניברסיטת קליפורניה, סן פרנסיסקו, שלקחה חלק במחקר זה אמרה כי “בנוסף להפרעות בשליה, גורמי סיכון כמו רעלת הריון חמורה, ריבוי מי שפיר ושרירנים ברחם הביאו לעלייה בשכיחות של דימום לאחר לידה”. לדבריה, “מגמות אלו עשויות להוביל להמשך עלייה בסיכון לדימום לאחר לידה, אשר לא הוסברה במלואה על ידי העלייה בגורמי הסיכון שנצפו במחקר הנוכחי”. בנוסף, מחקר זה בחן את הסיבוכים שנובעים כתוצאה מדימום לאחר הלידה, כגון הצורך בעירוי דם או כריתת רחם.

יש לציין כי רוב גורמי הסיכון המפורטים במחקר אינם ניתנים לשינוי במהלך ההיריון, כגון ניתוח קיסרי קודם, היריון תאומים ועוד, אך רבים מגורמי הסיכון האחרים כן ניתנים לשינוי, כגון השמנת יתר, יתר לחץ דם כרוני, סוכרת שקדמה להריון ועוד.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה