Bleeding

האם צריכת תמרים עשויה להפחית את הסיכון לדימום לאחר-לידה? (BMC Womens Health)

במאמר שפורסם בכתב העת BMC Women’s Health מדווחים חוקרים כי צריכת תמרים עשויה להפחית את היקף הדימום מוקדם לאחר-לידה טבעית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי דימום לאחר-לידה, אנמיה וחסר ברזל הן הפרעות נפוצות באוכלוסייה. אמצעים בטוחים, זולים וזמינים להפחתת היקף הדימום לאחר לידה עשויים להוות כלים חשובים לשיפור בריאות האם בתקופה זו. לאור זאת, במחקר הנוכחי הם ביקשו לקבוע את ההשפעה של צריכת תמרים על היקף הדימום לאחר לידה טבעית.

המחקר האקראי כלל 98 נשים שהופנו למחלקת יולדות בבית חולים אחד, כאשר התוצא העיקרי היה דימום לאחר-לידה, כפי שנקבע לפי סיווג PBLAC (או Pictorial Blood Loss Assessment Chart). שעתיים לאחר הלידה, ניתנו 100 גרם תמרים לנשים בזרוע ההתערבות והושלם מעקב אחר כמות הדימום במהלך 24 השעות הראשונות. ניתוח סטטיסטי השווה את התוצאות בין שתי הקבוצות.

חציון מדד דימום לאחר-לידה טבעית בזרוע ההתערבות עמד על 35.0 (טווח בין רבעוני של 22.0-39.8) לעומת 39 בזרוע הביקורת (טווח בין רבעוני של 27.5-64.5). מהניתוח הסטטיסטי עלה כי בממוצע, חציון דימום לאחר-לידה בזרוע ההתערבות היה קטן ב-9.0 יחידות (רווח בר-סמך 95% של 2.00-18.00) בהשוואה לקבוצת הביקורת (P=0.009).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מצביעים על השפעה מגנה אפשרית של צריכת תמרים כנגד דימום מוקדם לאחר-לידה ותומכים בהגדלת צריכת תמרים בזמן משכב לידה. בנוסף, הם קוראים להשלמת מחקרים נוספים במטרה לאשר ממצאים אלו.

BMC Womens Health, Aug 23, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה