Burns

יתרונות תחבושות ConvaTec’s Aquacel Ag Hydrofiber לטיפול בכוויות

מתוצאות שני מחקרים חדשים שהוצגו בכנס השנתי ה-38 של American Burn Association עולה כי פרוטוקול לטיפול באמצעות תחבושת סופגת מסוג ConvaTec’s Aquacel Ag Hydrofiber יתרונות רבים, כולל החלפת תחבושות בתדירות קטנה יותר, קיצור משך השהות בבית חולים ומאזן עלות/תועלת עדיף בהשוואה לקרם Sulfadiazine (Silvadene) בטיפול בילדים ומבוגרים עם כוויות בעומק חלקי בדרגה 1,2.

המחקר הראשון, בחן את פרוטוקולי הטיפול שהשוו בין Aquacel Ag Hydrofiber ו- Silvadene, שנחשב למדד הזהב לטיפול מקומי. במחקר השתתפו 84 ילדים ומבוגרים למשך עד 21 יום. כל המשתתפים סבלו מכוויות שטחיות, Mid-dermal, או Mixed Partial Thickness, שכיסו 5-40% משטח הגוף.

מהתוצאות עולה כי העלות הכוללת הממוצעת של טיפול באמצעות Aquacel Ag Hydrofiber היתה קטנה יותר מטיפול Silver Sulfadiazine (1,040 דולר לעומת 1,180.80 דולר). יתרה מזאת, באחוז מטופלים גדול יותר מבין מטופלי Aquacel Ag זיהו החוקרים יצירה חוזרת של שכבת האפיתל באתר הכוויה לאחר 21 יום (73.8% לעומת 60%), דבר שהביא לחסכון של 560$ בעלות כל כוויה.

כמו כן, החוקרים זיהו כי תדירות החלפת התחבושות ביום היתה נמוכה בכמחצית (0.5 לעומת 2.1) ובסיכום 21 הימים (7.7 לעומת 19.1) כאשר בחרו בפרוטוקול Aquacel Ag Hydrofiber. בנוסף, כל החלפת תחבושות בפרוטוקול זה דרשה פחות זמן מהאחיות (35 לעומת 53 דקות), וכן נרשמה ירידה בתרופות הנדרשות.

לדברי החוקרים, כפי שרופאים יאשרו, החלפת תחבושות כוויות היא תהליך טראומטי ומלווה בחרדה של המטופל. חבישה מתקדמת דוגמאת Aquacel Ag, שלא רק מסייעת לתהליך ריפוי בטוח ויעיל אלא גם דורשת תחלופה קטנה יותר ומשפרת את נוחות הטיפול, מהווה ללא ספק שיפור של הטיפול.

במחקר השני שהוצג נמצא כי Aquacel Ag Hydrofiber קיצרה את משך השהות בבית החולים בילדים עם Partial Thickness Burns.

החוקרים ערכו סקירה רטרוספקטיבית של נתונים מקרב 79 ילדים עם כוויות אלו שטופלו באמצעות Aquacel Ag Hydrofiber או Silver Sulfadiazine. הקבוצות היו דומות מבחינת הגיל וסוג הכוויה באותה תקופת זמן, והוגבלו לכוויות עד 22% משטח הגוף הכולל. במחקר לא נכללו חולים שנזקקו להשתלות או עם פגיעות נשימתיות.

מניתוח התוצאות עלה כי חלה ירידה ממוצעת של יותר משליש במשך השהות הממוצעת בבית החולים (3.8 לעומת 5.9 ימים) בקרב מטופלי Aquacel Ag Hydrofiber.

לידיעה ב-Docguide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה