Cardiac Rhythm Management

טיפול מוקדם לאיזון מקצב הלב משפר תוצאות קרדיווסקולארית בחולים עם פרפור פרוזדורים ללא תלות בסיכון לאירוע מוחי (Ann Intern Med)

טיפול מוקדם לאיזון מקצב הלב בחולים עם פרפור פרוזדורים משפר תוצאות קרדיווסקולאריות ללא תלות בסיכון של החולה לאירוע מוחי, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Annals of Internal Medicine.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי למרות שההתוויה העיקרית לאיזון מקצב לב הוא להקל על תסמינים משנית לפרפור פרוזדורים ולשפר את איכות החיים של החולים, ההנחיות הנוכחיות מציעות כי גיל צעיר יותר או מיעוט מחלות רקע מהווים גורמים התומכים בגישת טיפול לאיזון מקצב הלב. לאור זאת, הם ביקשו להבין טוב יותר את התוצאות הקרדיווסקולארית של טיפול לאיזון מקצב הלב באוכלוסייה זו.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את הנתונים אודות 54,216 חולים עם פרפור פרוזדורים שהופנו לטיפול במקצב לב (אבלציה או תרופתי) או איזון קצב לב בתוך שנה מהאבחנה. מבין אלו, 69.3% מהחולים ענו על קריטריוני מחקר EAST-AFNET 4 לאור סיכון מוגבר לאירוע מוחי עם מדד CHA2DS2-VASc על 2 נקודות ומעלה, כאשר יתר החולים היו בסיכון נמוך יותר לאירוע מוחי.

התוצא העיקרי המשולב של המחקר היה משלב תמותה קרדיווסקולארית, אירוע מוחי איסכמי, אשפוז עקב אי-ספיקת לב או אוטם לבבי.

מהנתונים עולה כי איזון מקצב לב הוביל לתוצאות טובות יותר מאיזון קצב הלב, ללא תלות בדרגת הסיכון לאירוע מוחי. בקרב חולים בסיכון מוגבר לאירוע מוחי תועדה ירידה של 14% בסיכון לסיבוכים קרדיווסקולאריים (יחס סיכון משוקלל של 0.86, רווח בר-סמך 95% של 0.81-0.92), בעוד שבאלו בסיכון נמוך יותר תועדה ירידה של 19% בסיכון לסיבוכים קרדיווסקולאריים (יחס סיכון משוקלל של 0.81, רווח בר-סמך 95% של 0.66-0.98). פרופיל הבטיחות של גישת הטיפול היה דומה בין הקבוצות וגישות הטיפול.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאים אלו תומכים בגישת איזון מקצב לב מוקדמת, כאשר על הרופאים להציג לחולים עם פרפור פרוזדורים את אפשרות גישת טיפול זו. עד לפרסום מחקרים איכותיים נוספים בנושא, החוקרים תומכים בתהליכי קבלת החלטות משותפים בין החולים והרופאים.

 

Ann Intern Med, Sep 6, 2022

 

לידיעה במדסקייפ

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה