Cardio Thoracic Surgery

שכיחות גבוהה באופן מדאיג של מקרי דום לב ותמותה במהלך התערבות כלילית מילעורית אלקטיבית (מתוך כנס ה-EuroPCR)

מנתונים חדשים מאירופה עולם שיעורים גבוהים של מקרים לא-צפויים של דום לב או תמותה בחולים לאחר התערבות כלילית מילעורית אלקטיבית. הממצאים החדשים הוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-Congress of the European Association of Percutaneous Cardiovascular Intervention.

מהנתונים אודות למעלה מ-13,000 מקרים אלקטיביים (55% עם מדד SYNTAX 1 של מתחת ל-20, 52% מהחולים עם מקטע פליטה תקין של חדר שמאל) שבוצעו במרכזים בעלי נפח גבוה של התערבויות כליליות מילעוריות זוהו 330 חולים שפיתחו דום לב במהלך הפרוצדורה (מקרה אחד לכל 344 פרוצדורות). מבין אלו, 162 חולים הלכו לעולמם (20%) במהלך הפרוצדורה או בתוך 24 שעות מההתערבות (29%), שיעורים המקבילים למקרה תמותה אחד מכל 702 פרוצדורות.

הגורמים לאירועי דום לבבי כללו סיבוכים טכניים (39%, כלל דיסקציה, התנקבות, דימום, אירוע מוחי ואובדן תומכן) או איסכמיה מצטברת (32%); סיבות אחרות כללו תרומבוזיס אקוטי בתומכן (7%), העדר זרימה חוזרת (7%) וסיבות אחרות (13%). בכל אופן, ההישרדות לא הייתה תלויה בסיבה לדום הלבבי.

בקרב 29 חולים שהופנו לניתוח מעקפים כפרוצדורת הצלה, שיעורי התמותה היו די גבוהים ועמדו על 62% (18 חולים). יתרה מזאת, כל החולים שהופנו לניתוח עם התנקבות עורק כלילי הלכו לעולמם (8 חולים), ממצאים העשויים לתמוך בניסיונות נרחבים ככל האפשר לעשות ככל שניתן במהלך ההתערבות המילעורית.

החוקרים מסבירים כי מדובר במחקר מרשם הגדול ביותר בנושא דום לב ותמותה לא-צפויים במהלך התערבות כלילית מילעורית אלקטיבית.

מתוך כנס ה-EuroPCR

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה