Cognitive Function

מה בין גיל ההיריון במועד ובין ההישגים בלימודים בילדות? (Pediatrics)

במאמר שפורסם בכתב העת Pediatrics מדוחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, המעידות על חשיבות גיל ההיריון בלידה, גם באלו שנולדו במועד, כאשר באלו שנולדו לאחר 41 שבועות היריון תועדו יכולות לימוד גבוהות בגיל 9 שנים.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את הקשר בין גיל ההיריון ובין ההישגים האקדמיים לפי דיווחי המורים בגיל 8 שנים בקרב ילדים שנולדו במועד, דהיינו, לאחר 37 עד 41 שבועות היריון. לצורך כך, הם בחנו את הנתונים אודות 1,405 ילדים שלקחו חלק במחקר ארצי בארצות הברית בגיל  9 שנים, התלמידים עברו הערכה ע”י המורים שלהם בנושאי לימודי חשבון, מדעים, חברה ושפה. ניתוח סטטיסטי שימש להערכת הערכות המורים את ההישגים של התלמידים לפי גיל ההיריון בלידה ותוך התייחסות לתחלואות בינקות.

החוקרים מדווחים כי עליה בשבוע ההיריון בלידה לוותה בציונים גבוהים מהממוצע בכל התחומים. הקשרים היו דומים לאורך התוצאים השונים: חשבון (יחס סיכויים של 1.13, רווח בר-סמך 95% של 1.02-1.25), לימודי מדעיים וחברה (יחס סיכויים של 1.13, רווח בר-סמך 95% של 1.01-1.26) ושפה (יחס סיכויים של 1.16, רווח בר-סמך 95% של 1.05-1.28) במודל שלקח בחשבון את גיל הילד, מאפיינים אימהיים וגורמי סיכון מיילדותיים וסיבוכים בלידה.

מהנתונים עולה עוד קשר משמעותי בין לידה בשבוע 41 ובין הישגים בלימודי חשבון וקשר שלילי בין לידה בשבוע 37-38 ובין הישגים בלימודי שפה, בהשוואה ללידה בשבועות 39-40. מניתוח הנתונים עלה כי הקשר בין שבוע הלידה במועד ובין ההישגים בלימודים לא היה תלוי בתחלואה בינקות.

ממצאי המחקר מצטרפים למחקרים קודמים שהציעו כי לידה לאחר 41 שבועות היריון מלווה בהישגים אקדמיים טובים יותר.

Pediatrics 2021

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה