Colorectal cancer

התועלת של משלב Leucovorin-Fluorouracil עם או ללא Oxaliplatin כקו-טיפול ראשון כנגד סרטן מעי גס ורקטום (J Clin Oncol)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Clinical Oncology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי משלב Leucovorin-Fluorouracil אחת לשבועיים עם Oxaliplatin מהווה טיפול קו-ראשון יעיל כנגד ממאירות מעי גס ורקטום מתקדמת, עם הארכת הישרדות ללא-התקדמות מחלה.

במחקר קודם להערכת הטיפול כנגד סרטן מעי גס ורקטום מתקדם, משטר Leucovorin-Fluorouracil כל שבועיים נמצא עדיף על הפרוטוקול הסטנדרטי של חמישה ימי בלוס טיפול בשתי התרופות. במחקר הנוכחי בשלב III בחנו החוקרים את ההשפעה של משלב Oxaliplatin עם משלב Leucovorin-Fluorouracil כל שבועיים, כאשר התוצא העיקרי היה הישרדות ללא-התקדמות מחלה.

מדגם המחקר כלל 420 חולים עם סרטן מעי גס ורקטום מתקדם, אשר לא קיבלו טיפול קודם והיו עם מחלה מדידה. המשתתפים חולקו באקראי לקבלת עירוי בן שנתיים של Leucovorin (200 מ”ג/מ2/יום) עם בולוס 5FU (400 מ”ג/מ2/יום) ועירוי של 22 שעות (600 מ”ג/מ2/יום) במשך יומיים עוקבים כל שבועיים, בין אם לבד או בשילוב עם Oxaliplatin כעירוי בן שנתיים ביום הראשון.

בקרב חולים בזרוע טיפול ב-Oxaliplatin עם משלב Leucovorin-Fluorouracil כל שבועיים משך ההישרדות ללא-התקדמות מחלה היה ארוך יותר משמעותית (9.0 לעומת 6.2 חודשים, p=0.0003) ושיעורי התגובה היו טובים יותר (50.7% לעומת 22.3%, p=0.0001) בהשוואה לקבוצת הביקורת. השיפור בהישרדות כוללת לא היה מובהק סטטיסטית (16.2 לעומת 14.7 חודשים, p=0.12).

משלב Leucovorin-Fluorouracil עם Oxaliplatin לווה בשיעורים גבוהים יותר של אירועים בדרגה 3/4 של נויטרופניה (41.7% לעומת 5.3%, בהתאמה), שלשול (11.9% לעומת 5.3%, בהתאמה), או רעילות נוירו-תחושתית בדרגה 3 (18.2% לעומת 0%), אך אלו לא הובילו לפגיעה באיכות החיים.

הישרדות ללא התקדמות מחלה או הידרדרות במצב הבריאותי הכולל הייתה ארוכה יותר בקרב חולים בזרוע הטיפול ב-Oxaliplatin (P=0.004).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים במשלב Leucovorin-Fluorouracil כל שבועיים עם Oxaliplatin כקו-טיפול ראשון בחולים עם סרטן מעי גס ורקטום מתקדם, עם עדויות המעידות על הארכת הישרדות ללא-התקדמות מחלה וסבילות טובה של הטיפול.

J Clin Oncol, Nov 20, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה