Congenital heart disease

לראשונה בישראל: השתלת התקן חדש וייחודי לסגירת פגם במחיצת הלב (הודעת אסותא אשדוד)

הודעת אסותא אשדור

לראשונה בישראל בביה”ח הציבורי אסותא אשדוד: השתלת התקן חדש וייחודי לסגירת פגם במחיצת הלב

ד”ר איל בן אסא הרופא המצנתר שביצע את הפעולה: “יתרונות ההתקן על פני ההתקנים הקיימים: רכות והתאמה אופטימאלית למבנה הלב הייחודי של כל מטופל”

על פי הספרות המקצועית כ 25% מאוכלוסיית העולם סובלים מפתח בין מחיצות הלב שנקרא PFO.
נמצא, כי אחד הגורמים  האפשרים לשבץ מוחי במטופלים צעירים הינו PFO , המאפשר מעבר של קריש דם דרך הלב אל המח, לכן יש צורך חיוני בסגירת המחיצה על מנת למנוע חזרה של אירועים מוחיים.  
עד כה, ההליך בוצע באמצעות התקנים שונים מרובי מתכת ונוקשים.

לראשונה בישראל, נערכו היום בביה”ח הציבורי אסותא אשדוד 2 צנתורים למטופלים צעירים, בעשור השלישי והחמישי לחייהם שעברו אירוע מוחי ונמצא להם PFO, באמצעות התקן חדש של חברת Gore medical, הבנוי מתיל עדין של מתכת ומצופה ברקמה דקה של גורטקס.
יתרונות ההתקן: רכות, יכולת התאמה עצמית למבנה הייחודי של כל מטופל, אינו לוחץ על הרקמות מסביב למחיצה ובמקביל בעל יכולת התכסות מהירה של הרקמה הטבעית.

לצפייה בסרטון המדגים את ההשתלה

ד”ר אייל בן אסא הרופא המטפל ומי שהוביל את הניתוחים:”מדובר בהליך ראשוני ופורץ דרך בישראל ובשורה של ממש עבור אוכלוסיית הצעירים הסובלים משבץ בנוכחות PFO  הזקוקים לפרוצדורה בצנתור על מנת למנוע אירועי מוח עתידיים.
יתרונות ההתקן החדש הם רבים, וביניהם: התאמה אופטימלית למבנה הלב של כל מטופל ומטופל, גירוי מינימאלי של הרקמות לצד ריפוי מקסימאלי ובעל יכולת התכסות מהירה יותר של רקמות המטופל. מדובר בהתקן בטיחותי ובעל עמידות יוצאות דופן ובשורה של ממש בעולם הצנתורים.
בית החולים הציבורי אסותא אשדוד ימשיך להיות הטכנולוגי ופורץ הדרך בישראל”

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה