Congestive heart failure

עדויות חדשות תומכות בקשר בין מדדי לחץ דם גבוהים ובין הסיכון לאי-ספיקת לב (Eur J Prev Cardiol)

במאמר שפורסם בכתב העת European Journal of Preventive Cardiology מדווחים חוקרים על תוצאות מטה-אנליזה מהן עולה קשר חיובי חזק בין יתר לחץ דם ומדדי לחץ דם סיסטולי ודיאסטולי ובין הסיכון לאי-ספיקת לב.

ברקע מחקר מסבירים החוקרים כי מספר מחקרים תצפיתיים בחנו את הקשר בין יתר לחץ דם או לחץ דם סיסטולי או דיאסטולי מוגבר ובין הסיכון לאי-ספיקת לב, אך לא כל המחקרים הדגימו תוצאות עקביות. הסקירה השיטתית ומטה-אנליזה הנוכחית נועדה לסכם את הנתונים הזמינים ממחקרי עוקבה אודות הקשר בין יתר לחץ דם, לחץ דם סיסטולי ודיאסטולי ובין הסיכון לאי-ספיקת לב.

חיפוש במאגרי PubMed ו-Embase לזיהוי מאמרים רלבנטיים הובילו לזיהוי 47 מחקרי עוקבה אודות יתר לחץ דם או לחץ דם ובין הסיכון לאי-ספיקת לב.

מניתוח הנתונים עולה כי הסיכון לאי-ספיקת לב היה גבוה יותר משמעותית בחולים עם יתר לחץ דם לעומת אלו ללא יתר לחץ דם (סיכון יחסי של 1.71, רווח בר-סמך 95% של 1.53-1.90), עם עליה של 28% בסיכון לכל עליה של 20 מ”מ כספית בלחץ דם סיסטולי (סיכון יחסי של 1.28, רווח בר-סמך 95% של 1.22-1.35) ועליה של 12% בסיכון לכל עליה של 10 מ”מ כספית בלחץ דם דיאסטולי (סיכון יחסי של 1.12, רווח בר-סמך 95% של 1.04-1.21).

מהנתונים עולה עליה חדה בסיכון לאי-ספיקת לב ברמות לחץ דם גבוהות יותר ועליה של פי 3-5 בסיכון היחסי סביב מדדי לחץ דם בטווח 180/120 מ”מ כספית לעומת 100/60 מ”מ כספית, בהתאמה.

ממצאי המחקר תומכים במאמצים להפחתת לחץ הדם באוכלוסייה הכללית במטרה להפחית את הסיכון לאי-ספיקת לב.

Eur J Prev Cardiol, Nov 6, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה