Congestive heart failure

התועלת של Ivabradine בחולים מאושפזים עם אי-ספיקת לב לא-מפוצה (Clin Cardiol)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Clinical Cardiology עולה כי לטיפול ב- Ivabradine השפעה חיובית בחולים מאושפזים בשל אי-ספיקת לב לא-מפוצה חדה שאינם סובלים טיפול בחסמי ביתא או אינם יכולים להעלות עוד את מינון הטיפול. עם זאת, לא תועדו הבדלים משמעותיים בין מטופלים ב- Ivabradine ואלו שלא טופלו בתרופה בשיעורי אשפוז עקב אי-ספיקת לב ותמותה קרדיווסקולארית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי למרות ש- Ivabradine הוכח כיעיל באיזון קצב לב ושיפור הפרוגנוזה בחולים עם אי-ספיקת לב כרונית, התועלת של הטיפול התרופתי בחולים עם אי-ספיקת לב לא-מפוצה לא נבחנה לעומק.

השערת המחקר הייתה כי בחולים עם אי-ספיקת לב לא-מפוצה חדה עם מקטע פליטה ירוד של חדר שמאל, אשר אינם סובלים טיפול בחסמי ביתא או אינם יכולים להעלות עוד את מינון הטיפול, מתן Ivabradine עשוי להיות בטוח ויעיל לשיפור התוצאות.

המחקר הרטרוספקטיבי, רב-מרכזי, כלל חולים מאושפזים בגין אי-ספיקת לב לא-מפוצה חדה עם מקטע פליטה של חדר שמאל של עד 40% בתקופה שבין תחילת יוני בשנת 2015 ועד סוף שנת 2020.

התוצא העיקרי היה משלב תמותה קרדיווסקולארית ואשפוז בשל אי-ספיקת לב.

מדגם המחקר כלל 4,163 חולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה ירוד של חדר שמאל, 684 חולים (16.4%) טופלו ב- Ivabradine במהלך האשפוז. לאחר התאמה נכללו בכל קבוצה 617 חולים.

החוקרים מדווחים כי בחולים שטופלו ב- Ivabradine, בהשוואה לאלו שלא טופלו בתכשיר זה, תועד שיפור בשינויים בקצב הלב לאחר השחרור מבית החולים. עם זאת, לא תועדו הבדלים בפרוגנוזה של החולים, כאשר

מהתוצאות עולה כי אין קשר מובהק סטטיסטית בין הטיפול ב- Ivabradine ובין הסיכון לתוצא העיקרי המשולב (יחס סיכון של 1.10, רווח בר-סמך 95% של 0.94-1.29). בדומה, הסיכון לתוצאים המשניים וסיבוכים כלייתיים לא היה שונה משמעותית בין מטופלים ב- Ivabradine ואלו שלא טופלו ב- Ivabradine (p>0.05 בכל המקרים).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים בתועלת של Ivabradine בטיפול בחולי אי-ספיקת לב לא-מפוצה חדה שאינם סובלים את הטיפול בחסמי ביתא או אינם יכולים להעלות עוד את מינון הטיפול.

Clin Cardiol, Jan 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה