Congestive heart failure

שונות רבה במדד מסת הגוף מלווה בסיכון מוגבר להיארעות אי-ספיקת לב (J Am Heart Assoc)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of the American Heart Association מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה קשר בין שונות רבה במדד מסת הגוף ובין סיכון מוגבר להיארעות אי-ספיקת לב.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אי-ספיקת לב הינה מחלה חמורה ששכיחותה מצויה במגמת עליה וכרוכה בתחלואה משמעותית ושיעורי תמותה מוגברים. השמנה הינה גורם סיכון מוכח להתפתחות אי-ספיקת לב ושינויים במדד מסת הגוף נקשרו עם סיכון מוגבר לסיבוכים קרדיווסקולאריים. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את הקשר בין שונות מדד מסת גוף ובין היארעות אי-ספיקת לב.

החוקרים התבססו על נתונים ממאגר UK Biobank, מחקר עוקבה פרוספקטיבי, ולאחר הוצאת חולים עם אבחנה קודמת של אי-ספיקת לב או מחלה ממארת, הם כללו בניתוח הנתונים 99,368 משתתפים לבנים עם לפחות שלוש מדידות מדד מסת גוף במהלך תקופה של למעלה משנתיים טרם הגיוס למחקר.

השונות במדד מסת הגוף בכל משתתף נקבעה על-פי סטיית תקן מתוקננת ומדד CV (או Coefficient of Variance). ניתוח סטטיסטי שימש להערכת הקשר בין שונות מדד מסת גוף ובין היארעות אי-ספיקת לב, תוך תקנון לערפלנים ושיעורי השינוי במדד מסת הגוף בכל מקרה.

מהנתונים עולה כי שונות רבה יותר במדד מסת הגוף כפי שנקבע לפי סטיית תקן (יחס סיכון של 1.05, רווח בר-סמך 95% של 1.03-1.08) ולפי CV (יחס סיכון של 1.07, רווח בר-סמך 95% של 1.04-1.10) לוותה בשיעורי היארעות גבוהים יותר משמעותית של אי-ספיקת לב.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי שינויים במדדי מסת הגוף מנבאים היארעות אי-ספיקת לב.

J Am Heart Assoc, May 7, 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה