COPD

השוואת טיפול אחזקה והקלה ב-Budesonide/Formoterol לעומת Fluticasone/Salmeterol במינון-קבוע בחולים עם COPD (מתוך Thorax)

טיפול אחזקה והקלה במשאפי סטרואידים עם Formoterol מפחית ביעילות את הסיכון להתקפי אסתמה וכעת, מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Thorax עולה כי טיפול במשלב Budesonide/Formoterol (דואו-רספ) עשוי להיות דומה ביעילותו לטיפול במשלב Fluticsaone/Salmeterol (סרטייד) במינון-קבוע בחולים עם מחלת ריאות חסימתית כרונית (Chronic Obstructive Pulmonary Disease, או COPD) בדרגה בינונית-עד-חמורה, עם מינון יומי נמוך יותר של סטרואידים בשיאוף.

מטרת המחקר הייתה לבחון את היעילות של Budesonide/Formoterol לעומת Fluticasone/Salmeterol במינון קבוע בחולים עם COPD. מדגם המחקר כלל חולי COPD עם לפחות התלקחות אחת בשנתיים האחרונות, אשר חולקו באקראי לקבלת טיפול בתווית-פתוחה למשך שנה במשלב Budesonide/Formoterol במינון 160/4.5 מק”ג, שתי שאיפות ביום ועוד שאיפה אחת לפי הצורך, או לטיפול במינון-קבוע ב-Fluticasone/Salmeterol במינון 500/50 מק”ג, שאיפה אחת פעמיים ביום וכן Salbutamol במינון 100 מק”ג לפי הצורך.

התוצא העיקרי היה שיעורי התלקחויות בדרגה בינונית/חמורה, כפי שנקבע לפי טיפול פומי בפרדניזון ו/או אנטיביוטיקה.

המחקר כלל 195 חולים, מהם 103 חולקו לזרוע טיפול במשלב Budesonide/Formoterol ו-92 חולים לזרוע טיפול במינון קבוע של Fluticasone/Salmeterol .

החוקרים מדווחים כי לא תוארו הבדלים משמעותיים בין שיעור ההתלקחויות עם Budesonide/Formoterol או עם Fluticasone/Salmeterol (1.32 לעומת 1.32 התלקחויות בשנה, בהתאמה, יחס שיעורים של 1.05, p=0.741).

מהנתונים עולה עוד כי לא תוארו הבדלים במדדי תפקוד ריאתי או במצב הבריאותי בין שתי הקבוצות.

המינון הכולל של סטרואידים בשיאוף היה נמוך יותר משמעותית עם Budesonide/Formoterol (מינון מקביל ל-Budesonide של 928 מק”ג/יום לעומת 1,747 מק”ג/יום, בהתאמה, p<0.05).

שיעור החולים עם אירועים חריגים היה דומה (73% לעומת 68%, בהתאמה), כמו גם שיעור אירועי דלקות ריאה (5% לעומת 1%, p=0.216).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי משלב Budesonide/Formoterol עשוי להיות דומה ביעילות למשלב Fluticasone/Salmeterol במינון-קבוע להפחתת הסיכון להתלקחויות COPD בחולים עם מחלת ריאות בדרגה בינונית-עד-חמורה.

Thorax, May 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה