Cystic Fibrosis

הורמון גדילה מפחית את הסיכון לאישפוז בילדים עם CF (מתוך J Clin Endocrinol Metab)

ממחקר חדש, שפורסם בגליון דצמבר של Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism, עולה כי טיפול בהורמון גדילה רקומביננטי (rhGH) מביא לשיפור במדדי הגובה והמשקל, משפר את איכות החיים, ומוריד את מספר האישפוזים בילדים לפני גיל ההתבגרות עם CF (Cystic Fibrosis).

החוקרים אספו 61 ילדים, בגילאי 7-12 שנים, עם CF, וחילקו אותם באקראי לטיפול יומי בהורמון גדילה רקומביננטי, או ללא טיפול, למשך שנה אחת. לאחר אותה שנה, הילדים חצו מקבוצה אחת לקבוצה השניה של המחקר, למשך שנה נוספת.

לאחר שנה אחת, ילדים שטופלו בהורמון גדילה רקומביננטי זכו לעליה גדולה יותר באופן משמעותי בגובה, במשקל, במסת הגוף הרזה ובמינרליזציה של העצם. שיעור האישפוזים היה נמוך יותר, וילדים שטופלו בהורמון גדילה רקומביננטי דיווחו על איכות חיים טובה יותר ודימוי עצמי טוב יותר. התפקודים הריאתיים היו דומים במטופלים ובביקורות.

לאחר השנה השניה של המחקר, התוצאות היו דומות בילדים שטופלו בהורמון גדילה רקומביננטי.

לאחר סיום הטיפול בהורמון גדילה רקומביננטי, זוהה אפקט מתמשך על הגובה והמשקל, ובהצטברות מינרלים של העצם. המחקר הנוכחי, כמו גם מחקרים אחרים, לא הצליחו להוכיח נזק כלשהו של הטיפול בהורמון גדילה רקומביננטי.

החוקרים זיהו שיפורים דומים במדדי הגובה בילדים בטווח גובה תקין ומתחת לטווח התקין, דבר המשקף יתרון חשוב של הטיפול בהורמון גדילה רקומביננטי. מחקרים קודמים הצביעו על קשר בין גובה נמוך יותר ותפקוד ריאתי לא טוב.

הירידה בשיעור האישפוזים היא ממצא חשוב נוסף. למרות העלות הגבוהה של טיפול בהורמון גדילה רקומביננטי, היא מתקזזת כבר לאחר ירידה באישפוז אחד בשנה.

למרות השיפור בגדילה, לא נרשמה עליה בצריכה הקלורית, דבר המצביע על שיפור ביעילות הקלורית. מחקרים קודמים מצאו שיפור בקטבוליזם של חלבונים. לא נמצאה כל עדות לעליה בתנגודת לאינסולין בעקבות טיפול בהורמון גדילה רקומביננטי.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הטיפול בהורמון גדילה רקומביננטי מוביל לשיפור המצב התזונתית, הגדילה, ומספק יתרונות קליניים. כמו כן, הטיפול מתאים לילדים עם מחלות כרוניות אחרות הפוגעות בגדילה.

J Clin Endocrinol Metab 2006;91:4925-4929.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר את מתן פסנרה לטיפול באסתמה בילדים בגילאי 6-11 שנים (מתוך הודעת ה-FDA)

    מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר את מתן פסנרה לטיפול באסתמה בילדים בגילאי 6-11 שנים (מתוך הודעת ה-FDA)

    מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) אישר את מתן Benralizumab (פסנרה) לטיפול באסתמה חמורה בילדים בגילאי 6-11 שנים, כך על-פי הודעה לעיתונות מטעם חברת אסטרה-זנקה. הטיפול בפסנרה אושר לראשונה בשנת 2017 כטיפול אחזקה נוסף במקרים של אסתמה אאזנופילית חמורה בחולים בגילאי 12 שנים ומעלה. האישור למתן הטיפול לילדים בגילאי 6-11 שנים מבוסס על […]

  • קוורנומות (מלפורמציה קוורנומית) של מערכת העצבים המרכזית; ד

    קוורנומות (מלפורמציה קוורנומית) של מערכת העצבים המרכזית; ד"ר עדי זיו, עורך מדור ילדים, מביא מתוך NEJM

    מאמר סקירה שפורסם לאחרונה ב-New England Journal of Medicine עסק במלפורמציות נקבוביות (קוורנוטיות) מוחיות, המוכרות בשם הרפואי  “קוורנומות”, שהן צבר כלי דם פגומים בצורת חלל ספוגי צפוף. חלל זה נעדר רקמת מוח ועשוי להמצא גם בעמוד השדרה. שכיחות קוורנומות באוכלוסיה הינה 0.5 אחוז. סימפטומים הביטוי הקליני הינו וריאבילי. בחלק ניכר מהמקרים מדובר בממצא אקראי בהדמיה […]

  • חשיבות תמיכה תזונתית במקרים של פגות בינונית-עד-מאוחרת (NEJM)

    חשיבות תמיכה תזונתית במקרים של פגות בינונית-עד-מאוחרת (NEJM)

    במאמר שפורסם בכתב העת New England Journal of Medicine מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי התערבות לתמיכה תזונתית בפגים שנולדו לאחר 32 שבועות היריון לפני שבוע 36 להיריון ועד הזנה מלאה עם חלב אם הינה התערבות אפשרית, ללא השפעה על מרווח הזמן עד הזנה אנטרלית מלאה או על הרכב הגוף בגיל מתוקן של ארבעה חודשים. ד"ר ברזילי, עורך מדור נאונטולוגיה, מוסיף מהערותיו.

  • ההשפעות של מאפיינים שונים על התוצאות ארוכת הטווח של טיפול בהידרוקורטיזון זמן קצר לאחר הלידה בפגים מונשמים (JAMA)

    ההשפעות של מאפיינים שונים על התוצאות ארוכת הטווח של טיפול בהידרוקורטיזון זמן קצר לאחר הלידה בפגים מונשמים (JAMA)

    במאמר שפורסם בכתב העת Archives of Disease in Childhood: Fetal and Neonatal Edition מדווחים חוקרים מהולנד ובלגיה על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בפגים שנולדו לפני שבוע 27 להיריון, טיפול סיסטמי בהידרוקורטיזון עשוי להביא לשיפור סיכויי ההישרדות או ליקוי נוירו-התפתחותי. ד"ר ברזילי, עורך מדור נאונטולוגיה מוסיף מהערותיו.

  • בדידות בילדות מנבאת פסיכוזה? (EPA)

    בדידות בילדות מנבאת פסיכוזה? (EPA)

    תפיסה של בדידות במהלך הילדות שהוערכה באופן סובייקטיבי ורטרוספקטיבי על ידי מטופלים קשורה לסיכון מוגבר ביותר מפי שניים לאירוע ראשון של פסיכוזה, כך עולה ממחקר שהוצג בקונגרס האיגוד הפסיכיאטרי האירופי

  • טיפול הורמונאלי חליפי מלווה בירידה גדולה יותר במשקל עם טיפול ב-Semaglutide בנשים לאחר מנופאוזה (Menopause)

    טיפול הורמונאלי חליפי מלווה בירידה גדולה יותר במשקל עם טיפול ב-Semaglutide בנשים לאחר מנופאוזה (Menopause)

    בנשים עם עודף-משקל או השמנת-יתר המטופלות ב- Semaglutide(וויגובי), טיפול הורמונאלי לווה בירידה גדולה יותר במשקל הגוף, כך עולה מנתונים שפורסמו בכתב העת Menopause. החוקרים כותבים כי קשר זה נותר על כנו לאחר תקנון לערפלנים שונים. במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להשוות את היקף הירידה במשקל וסמני סיכון קרדיו-מטבולי בנשים לאחר-מנופאוזה עם וללא טיפול הורמונאלי חליפי. החוקרים […]

  • מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר מחקר ראשון להערכת טיפול CAR-T בילדים עם לופוס (מתוך הודעת ה-FDA)

    מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר מחקר ראשון להערכת טיפול CAR-T בילדים עם לופוס (מתוך הודעת ה-FDA)

    מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) אישר מחקר ראשון להערכת טיפול CAR-T (או Chimeric Antigen Receptor T-cell) בילדים עם אבחנה של SLE (או Systemic Lupus Erythematosus). מחקר REACT-01 (או Reversing Autoimmunity through Cell Therapy) יהיה בהובלת מומחים מסיאטל וצפוי להתחיל בקיץ הקרוב. התקווה היא כי הטיפול יאפשר להגדיל את מספר החולים הצעירים עם […]

  • אימון שרירי רצפת אגן משפר תפקוד מיני בנשים (Am J Obstet Gynecol)

    אימון שרירי רצפת אגן משפר תפקוד מיני בנשים (Am J Obstet Gynecol)

    אימון שרירי רצפת אגן מלווה בשיפור בתפקוד המיני בנשים עם הפרעה בתפקוד רצפת האגן, כולל שיפור עוררות מינית, אורגזמה, שביעות רצון ותפקוד מיני כולל בנשים, ללא עדות לאירועים חריגים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת American Journal of Obstetrics & Gynecology. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי סקירה שיטתית שפורסמה בשנת 2015 הציעה השפעה […]

  • יתרונות דחיית ניתוח לתיקון בקע מפשעתי בפגים (JAMA)

    יתרונות דחיית ניתוח לתיקון בקע מפשעתי בפגים (JAMA)

    במאמר שפורסם בכתב העת JAMA מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בפגים עם בקע מפשעתי, השלמת תיקון בקרע לאחר השחרור מיחידת טיפול נמרץ ביילודים הובילה לשיעור נמוך יותר של אירועים חריגים, בהשוואה לפרוצדורות שבוצעו לפני השחרור מבית החולים. ד"ר ברזילי, עורך מדור נאונטולוגיה מוסיף מהערותיו.

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה