Depression

שיחות טלפון שבועיות מפחיתות דיכאון ובדידות בקשישים (Lancet Healthy Longevity)

שיחות טלפון שבועיות לקשישים המשפרות את המוטיבציה ומציעות תמיכה עשויות להקל על תסמיני דיכאון ולסייע בהפחתת תחושת הבדידות, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Lancet Healthy Longevity.

בחלק ממחקר Behavior Activation in Social Isolation נכללו 435 משתתפים (62% נשים) בגילאי 65 שנים ומעלה עם מכלול בעיות רפואיות ארוכות-טווח באנגליה וויילס. המשתתפים המתאימים למחקר, אשר 46% מהם התגוררו בגפם, הקפידו על פרוטוקולי COVID-19 לבידוד חברתי והיו בסיכון גבוה לבדידות ודיכאון (מדד של 5 נקודות ומעלה בסולם Patient Health Questionnaire-9).

המשתתפים קיבלו עד 8 טיפולי פסיכותרפיה מובנים על-בסיס שיחות טלפון אשר המליצו על פעולה התנהגותית להגדלת מעורבות ופעולות תגמול והפחתת פעולות המחמירות דיכאון (קבוצת התערבות, 218 משתתפים) או טיפול סטנדרטי שכלל מידע אודות עזרה עצמית וייעוץ כיצד לשמור על הבריאות הגופנית והנפשית (קבוצת ביקורת, 218 משתתפים).

בעוד שמדדי PHQ-9 ירדו בשתי הקבוצות לאורך תקופת המחקר, הירידה הייתה גדולה יותר בקבוצת ההתערבות לאחר שלושה חודשים (הבדל ממוצע מתוקן בין הקבוצות של 1.65-, p=0.0003). ההשפעה הייתה הגדולה ביותר באלו עם מדד של 10 נקודות ומעלה בסולם PHQ-9 בתחילת הדרך (הבדל ממוצע לאחר 10 שבועות ומעלה של 2.48-, p=0.0002).

לאחר שלושה חודשים, באלו בזרוע ההתערבות תועדה פחות בדידות רגשית כפי שנקבע לפי מדד De Jong Gierveld Loneliness Scale, בהשוואה לאלו בקבוצת הביקורת (הבדל מתוקן ממוצע של 0.37-, p=0.018).

החוקרים מסכמים וכותבים כי גישות אלו עשויות לסייע בהקלה על דיכאון והפחתת הסיכון לבדידות במקרים של עומס על מערכת הבריאות או על האוכלוסייה הכללית, כמו במגיפות עתידיות או משברים אחרים העלולים להביא לעליה בחרדה ודיכאון באוכלוסיות פגיעות.

Lancet Healthy Longevity, Feb 2024

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה