Diabetes

הבטיחות הקרדיווסקולארית והתועלת של Semaglutide בחולים עם סוכרת מסוג 2 (Front Endocrinol)

במאמר סקירה שפורסם בכתב העת Frontiers in Endocrinology בחנו חוקרים את העדויות ממחקרי SUSTAIN 6 ו-PIONEER 6 אודות הבטיחות הקרדיווסקולארית והתועלת של טיפול ב-Semaglutide (אוזמפיק) בחולים עם סוכרת מסוג 2.

במחקר SUSTAIN 6 נבחנה הבטיחות הקרדיווסקולארית של Semaglutide בזריקה תת-עורית פעם בשבוע לעומת פלסבו, כאשר ניתן כתוספת לטיפול סטנדרטי. במחקר PIONEER 6 נבחנה הפורמולה של Semaglutide כתכשיר פומי פעם ביום. שני המחקרים היו בעלי עוצמה מספקת להדגים העדר-נחיתות.

ממצאי המחקרים העידו כי טיפול ב- Semaglutide לווה בשיעור נמוך יותר של אירועים קרדיווסקולאריים מג’וריים ראשונים, בהשוואה לפלסבו, עם יחסי סיכון של 0.74 (רווח בר-סמך 95% של 0.58-0.95) ו-0.79 (רווח בר-סמך 95% של 0.57-1.11), בהתאמה.

במחקר SUSTAIN 6, התוצאות היו מובהקות סטטיסטית להעדר נחיתות ועדיפות, אם כי המחקר לא נועד לקבוע עדיפות של הטיפול.

באופן מפתיע שיעורי התמותה הקרדיווסקולארית ושיעורי תמותה מכל-סיבה היו נמוכים יותר משמעותית עם טיפול פומי ב-Semaglutide במחקר PIONEER 6. מחקר SOUL CVOT הנערך בימים אלו צפוי לספק מידע נוסף אודות התוצאות הקרדיווסקולארית של טיפול פומי ב- Semaglutide לעומת פלסבו.

ממצאי המחקרים SUSTAIN 6 ו-PIONEER 6 תואמים לממצאים אשר תוארו במחקרים קודמים להערכת תוצאות קרדיווסקולאריות של תכשירים ממשפחת אנלוגים לקולטן GLP-1: העדר נחיתות לעומת פלסבו מבחינת אירועים קרדיווסקולאריים מג’וריים תועדה עם Lixisenatide ו-Exenatide בשחרור-ממושך, בעוד ש-Liraglutide, Albiglutide ו-Dulaglutide הדגימו עדיפות על-פני פלסבו.

היתרונות הללו של הטיפולים האלו זכו להכרה בהנחיות בינלאומיות, אשר ממליצות על מתן זריקה תת-עורית של Liraglutide, Semaglutide ו-Dulaglutide להפחתת הסיכון לאירועים קרדיווסקולאריים בחולים בסיכון גבוה. מנגנונים עקיפים (שיפור גורמי סיכון) וישירים (השפעה ישירה של תכשירים אלו על מערכת החיסון) עומדים בבסיס הירידה באירועים קרדיווסקולאריים עם הטיפול התרופתי.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה להבין את המנגנונים בבסיס היתרונות הקרדיווסקולאריים של אגוניסטים לקולטן ל-GLP-1.

Front Endocrinol (Lausanne). 2021

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה