Diabetes

טיפול ב-Empagliflozin מפחית שומן כבדי בחולים עם וללא סוכרת (Diabetes Care)

במאמר שפורסם בכתב העת Diabetes Care מדווחים חוקרים מארצות הברית על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי טיפול ב- Empagliflozin (ג’ארדיאנס) עשוי להפחית שומן כבדי בחולים עם סוכרת ובאלו ללא סוכרת.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את ההשפעות של Empagliflozin על תכולת שומן כבדי בחולים עם סוכרת וללא סוכרת ולהעריך את הקשר בין ירידה בשומן כבדי והשפעות מטבוליות אחרות של Empagliflozin.

מדגם המחקר כלל 30 חולים עם סוכרת מסוג 2 ו-27 משתתפים ללא סוכרת, אשר חולקו באקראי באופן כפל-סמיות לקבלת Empagliflozin או פלסבו תואם (יחס 2:1) למשך 12 שבועות. המשתתפים השלימו מבחן העמסת סוכר 75 גרם ומדידות תכולת שומן כבדי עם בדיקת MRS לפני טיפול ובתום המחקר.

מהנתונים עולה כי טיפול ב- Empagliflozin הוביל לירידה אבסולוטית של 2.39% בתכולת שומן כבדי, זאת לעומת עליה של 0.91% בקרב אלו בזרוע הפלסבו (p<0.007). הירידה בתכולת שומן כבדי הייתה דומה בקרב אלו עם סוכרת ובאלו ללא סוכרת (2.75% ו-1.93%, p=NS).

הירידה בתכולת שומן כבדי משנית ל- Empagliflozinעמדה בקורלציה משמעותית עם תכולת שומן כבדי בתחילת הדרך (p<0.001), ירידה במשקל הגוף (p<0.001) ושיפור ברגישות לאינסולין (p<0.001) אך לא נקשרה עם ירידה בריכוז סוכר בדם בצום או המוגלובין מסוכרר או עם עליה בייצור שומן כבדי.

החוקרים מסכמים וכותבים כי Empagliflozin מפחית תכולת שומן כבדי בחולים עם סוכרת וללא סוכרת. הירידה בתכולת שומן כבדי אינה תלויה בירידה בריכוזי סוכר בדם וקשורה באופן הדוק עם ירידה במשקל הגוף ושיפור ברגישות לאינסולין.

Diabetes Care, Jan 31, 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה