DPP4 & GLP1

הערכת הבטיחות והיעילות בטווח הארוך של Dapagliflozin (פורסיגה) בטיפול בחולים עם סוכרת מסוג 2 ומחלות לב וכלי דם (מתוך כנס ה-ADA)

מנתונים חדשים שפורסמו במהלך כנס ה-ADA (American Diabetes Association), שנערך לאחרונה בבוסטון, עולה כי טיפול ב-Dapagliflozin (פורסיגה) עשוי להביא לתועלת משמעותית לחולים עם סוכרת מסוג 2 ומחלות לב וכלי דם, בעקבות שיפור במספר גורמי סיכון עם טיפול ארוך-טווח.

לאור הסיכון הגבוה למחלות לב וכלי דם בחולים עם סוכרת מסוג 2, החוקרים סבורים כי חשוב להעריך את היעילות והבטיחות של תרופות לאיזון רמות הסוכר בדם באוכלוסיה זו והשפעתם על גורמי סיכון נוספים כמו משקל גוף ולחץ דם. כעת ביקשו החוקרים לבחון את הנתונים משני מחקרים בשלב 3 בחולים עם סוכרת מסוג 2 ומחלות לב וכלי דם, שטופלו ב-Dapagliflozin במינון 10 מ”ג ליום (284 חולים) או פלסבו (284 חולים) ונכנסו לתקופת מעקב בת שנתיים.

הנתונים בתחילת המחקר, כולל מאפיינים קרדיווסקולאריים, היו דומים בשתי קבוצות הטיפול. גיל המשתתפים הממוצע עמד על 63 שנים (38% בגילאי 65-75  שנים, 6% בגילאי 75 שנים ומעלה) ומשך הזמן הממוצע של מחלת הסוכרת מסוג 2 עמד על 12 שנים. 

לאחר 104 שבועות, טיפול ב- Dapagliflozin לווה בירידה גדולה יותר בריכוז המוגלובין מסוכרר (0.35%-), לצד ירידה גדולה יותר במשקל הגוף (3.16- קילוגרמים) ולחץ דם סיסטולי (2.03- מ”מ כספית). בחולים שטופלו ב- Dapagliflozin תועדה תועלת קלינית טובה יותר לפי תוצא סיום שהוגדר מראש וכלל שלושה מרכיבים (ירידה אבסולוטית של 0.5% ומעלה בריכוז המוגלובין מסוכרר מתחילת המחקר, ירידה יחסית של 3% ומעלה במשקל הגוף, ירידה אבסולוטית של 3 מ”מ כספית ומעלה בלחץ הדם הסיסטולי) לאחר 24 שבועות (9.5% לעומת 2.1%) לאחר 52 שבועות (10.9% לעומת 3.5%) ולאחר 104 שבועות (6.7% לעומת 1.4%), בהתאמה.

החוקרים מציינים כי בחולים שטופלו ב- Dapagliflozin תועד שיעור גבוה יותר של זיהומים באיברי המין וזיהומים בדרכי השתן, בהשוואה למטופלים בפלסבו; לא תוארו הבדלים בשיעור אירועי היפוגליקמיה, הפרעה בתפקוד כלייתי/כשל כלייתי וחסר נפח.

לדעת החוקרים, היעילות של Dapagliflozin בהפחתת המוגלובין מסוכרר, לחץ דם סיסטולי ומשקל גוף במהלך תקופה של שנתיים, לצד פרופיל הבטיחות, מעידים כי מדובר בטיפול מתאים באוכלוסייה בסיכון גבוה של חולים עם סוכרת מסוג 2 ומחלות לב וכלי דם.

מתוך כנס ה-ADA 2015

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה