Epilepsy

תסמינים פסיכיאטריים מנבאים אפילפסיה עמידה לטיפול תרופתי (Seizure)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Seizure עולה כי תסמינים פסיכיאטריים עשויים לסייע בניבוי הסיכון לאפילפסיה עמידה לטיפול תרופתי בחולים שהחלו טיפול תרופתי חדש כנגד אפילפסיה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אין נתונים אודות הקשר המורכב בין תסמינים פסיכיאטריים ובין עמידות לטיפול תרופתי בחולים עם אפילפסיה שהחלו בטיפול תרופתי חדש. מטרתם הייתה לקבוע אם תסמינים פסיכיאטריים מנבאים התפתחות אפילפסיה עמידה לטיפול תרופתי בחולים המתחילים בטיפול תרופתי.

מדגם המחקר כלל חולים עם אפילפסיה שהחלו טיפול תרופתי למניעת פרכוסים. אפילפסיה עמידה לטיפול תרופתי תועדה ב-26.7% מהחולים (58 חולים).

מניתוח חד-משתני עלה כי תסמיני דיכאון וחרדה הינם גורמי סיכון להתפתחות אפילפסיה עמידה לטיפול תרופתי. מניתוח רב-משתני עלה כי תסמיני דכאון זוהו כגורם מנבא בלתי-תלוי לאפילפסיה עמידה לטיפול תרופתי (יחס סיכון של 3.253, p=0.001). בנוסף, הסיכוי להתפתחות אפילפסיה עמידה לטיפול תרופתי היה גבוה פי חמש בחולים עם תסמיני דיכאון וחרדה, בהשוואה לחולים ללא תסמינים אלו (יחס סיכון של 5.219, p<0.001).

ממצאי המחקר תומכים בצורך בהשלמת מחקרים פרוספקטיביים להערכת ההשפעה של טיפול פסיכיאטרי על הסיכון להתפתחות אפילפסיה עמידה לטיפול תרופתי באוכלוסייה זו.

 

Seizure, Oct 23, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה