Epilepsy

נטילת תרופות נוגדות פרכוס בזמן ההיריון לא פוגעות ביצירתיות העתידית של העובר (AES)

מחקר חדש מצא כי חשיפת נשים בהיריון לתרופות נוגדות פרכוס אינה משפיעה לרעה על היצירתיות העתידית של העובר

מחקר חדש מצא כי חשיפת נשים בהיריון לתרופות נוגדות פרכוס אינה משפיעה לרעה על היצירתיות העתידית של העובר. החוקר הראשי במחקר, פרופ’ קימפורד מידור, מהמחלקה לנוירולוגיה ומדעי הנוירולוגיה, מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת סטנפורד, קליפורניה, אמר כי “אלו חדשות מעודדות המוכיחות שהתרופות החדשות הללו בטוחות מבחינת קוגניציה”. המחקר הוצג לראשונה במפגש השנתי של האגודה האמריקאית לאפילפסיה 2022 – American Epilepsy Society (AES).

כאמור, תרופות נוגדות פרכוס עלולות להשפיע בצורה שלילית על התפתחות העובר ולפגוע באינטליגנציה הכללית, ביכולות המילוליות והבלתי מילוליות ועוד. עם זאת, פגיעה זו אינה מביאה בחשבון את היצירתיות, ש”קשורה לאינטליגנציה אך לא לגמרי”, לדברי מידור.
רוב הנשים במחקר טופלו בזמן ההיריון בעיקר במונותרפיה (73%)
, כך שרובם (82%) טופלו בלאמוטריג’ין או בלבטיראצטם. החוקרים העריכו את ילדיהן של הנשים בגיל 4 וחצי באמצעות מבחן TTCT-F, אשר נותן הערכה של חשיבה יצירתית בקרב הילד, כגון שטף, מקוריות, עיבוד ועוד.

החוקרים השוו את ציוניהם של 241 ילדים לנשים הסובלות ממחלת האפילפסיה אשר נטלו טיפול בזמן ההיריון, לציוניהם של 65 ילדים לנשים בריאות. הציונים תאמו את מנת המשכל של האם, גיל האם בזמן המחקר, גיל ההיריון בזמן המחקר, רמת החרדה הממוצעת לאחר לידה, המוצא האתני של הילד ומינו. כמו כן, ממוצע הציונים לא היה שונה באופן מובהק בין הקבוצות.

הממצאים החדשים הללו עולים בקנה אחד עם היעדר הבדלים ביכולות קוגניטיביות אחרות שמידור וצוותו מצאו כשהילדים היו צעירים יותר. “בגיל 3, לא מצאנו הבדל ביכולות הקוגניטיביות והמילוליות, ובאינטליגנציה, בין ילדים לאימהות עם אפילפסיה לאלה של נשים בריאות”, אמר.

לכתבה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה