Erectile dysfunction

מהי בדיקת הסקירה הטובה ביותר לדום נשימה בשינה בחולים לפני ניתוח בריאטרי? (Obesity)

השימוש בשאלוני STOP-BANG ו-NO-OSAS כבדיקות סקר לדום נשימה בשינה הדגימו רגישות וסגוליות גבוהות יותר משאלונים אחרים לזיהוי מועמדים לניתוח בריאטרי עם דום נשימה חסימתי בשינה, כך מדווחים חוקרים במאמר שפורסם בכתב העת Obesity.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי דום נשימה חסימתי בשינה הינה הפרעה נשימתית נפוצה במועמדים לניתוח בריאטרי ומלווה בסיכון בתר-ניתוחי מוגבר. ישנה המלצה לבדיקות סקר להפרעת הנשימה בשינה לפני ניתוח, אך בדיקת הסקר הטובה ביותר באוכלוסיה זו אינה ידועה. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לערוך השוואה בין ארבעה כלים זמינים: STOP-BANG, NO-OSAS, No-Apnea ומדד ESS (Epworth Sleepiness Scale) כבדיקת סקר לדום נשימה חסימתי בשינה בדרגה מתונה-עד-חמורה.

החוקרים בחנו באופן רטרוספקטיבי נתונים אודות חולים שהופנו לניתוח בריאטרי ראשון והשלימו בדיקת שינה בתוך שנה מהמפגש הראשוני.

מדגם המחקר כלל 214 משתתפים (83.2% נשים, גיל חציוני של 39 שנים), מהם 45.3% אובחנו עם דום נשימה חסימתי בשינה בדרגה בינונית-עד-חמורה. על-בסיס השטח מתחת לעקומת ה-ROC (Receiver Operating Curve), שאלוני STOP-BANG (שטח מתחת לעקומה של 0.75, רווח בר-סמך 95% של 0.68-0.81), NO-OSAS (שטח מתחת לעקומה של 0.76, רווח בר-סמך 95% של 0.69-0.82) ו-No-Apnea (שטח מתחת לעקומה של 0.69, רווח בר-סמך 95% של 0.62-0.76) הדגימו תוצאות דומות.

בהשוואה ל-STOP-BANG ו-NO-OSAS, מדד ESS (שטח מתחת לעקומה של 0.61, רווח בר-סמך 95% של 0.54-0.68) הדגים תוצאות הרבה פחות טובות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי שאלוני STOP-BANG ו-NO-OSAS עדיפים על No-Apnea ו-ESS כבדיקת סקר של מועמדים לניתוח בריאטרי לזיהוי דום נשימה חסימתי בשינה בדרגה בינונית-עד-חמורה.

Obesity 2020

לידיעה ב-MedPage Today

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה