Fatty Acid

טיפול ב-PS-Omega3 (זום) מפחית תסמיני ADHD (מתוך European Psychiatry )

מחקר חדש המתפרסם ב-  European Psychiatry אשר בחן יעילות ובטיחות של   phosphatidylserine (או PS בקיצור) המכיל אומגה 3 עם חומצות שומן ארוכות שרשרת (PS-Omega3 – התכשיר המסחרי המשווק בארץ ע”י טבע נקרא ZOOM ) מדווח כי במהלך  30 שבועות הושגה הפחתה משמעותית בתסמיני ADHD בקרב ילדים, בעיקר בקרב ילדים היפראקטיביים עם הפרעות התנהגות.

כאמור, מטרת המחקר הייתה לבחון את היעילות והבטיחות של PS-Omega3 בילדים עם ADHD . המחקר נמשך 15 שבועות בפרוטוקול כפול סמיות ולאחר מכן מעקב של 15 שבועות נוספות בפרוטוקול תווית פתוחה. השתתפו 200 ילדים עם ADHD שחולקו באופן אקראי לקבלת PS-Omega3 או פלציבו, מהם 150 המשיכו את המחקר הפתוח.

היעילות נבחנה באמצעות שימוש בסולמות המקובלים של  CRS-P,T ,  SDQ ו-CHQ . הבטיחות הוערכה על פי דיווח תופעות לוואי חריגות.

המימצא המרכזי של שלב המחקר הראשון שהיה כאמור כפול סמיות היה ירידה משמעותית במרכיב ה-Global:Restless/impulsive subscale של מדד ה-CRS-P , ושיפור משמעותי גם במרכיב ה-Parent impact-emotional (PE) subscale במדד ה-CHQ, בקבוצת הטיפול ב- PS-Omega3 .

ניחוח תת קבוצות הדגים שילדים שהיה להם ביטוי משמעותי יותר של התנהגות היפראקטיבית/אימפולסיבית, כמו גם הפרעות במצב רוח ובהתנהגות השיגו שיפור משמעותי גדול יותר באינדקס ה-ADHD והמרכיבים ההיפרקטיביים שלהם.

הנתונים מהמעקב תחת תווית פתוחה הצביעו על כך שהיעילות בקרב קבוצת הטיפול ב-PS-Omega3 נשמרו גם בתקופה זו. ילדים שהועברו לטיפול הפעיל מפלציבו הראו גם ירידה משמעותית במרכיבי ה-CRS-P ו-CRS-T בהשוואה לתקופת הבסיס.

החוקרים מדווחים שהטיפול נסבל היטב.

מסקנת החוקרים היא איפוא שתוצאות מחקר זה שנמשך ביחד 30 שבועות מצביעת על כך ש-PS-Omega3 עשוי להפחית סימפטומים של ADHD בילדים. ניתוח ראשוני מצביע על כך שהטיפול יעיל במיוחד בקרב תת קבוצה של ילדים עם היפראקטיביות/אימפולסיביות והפרעות התנהגות.




doi:10.1016/j.eurpsy.2011.05.004

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה