Fibromyalgia

פיברומיאלגיה מלווה בשכיחות גבוהה יותר של רגישות וכאב עיני (Eye)

חוקרים מטורקיה מדווחים במאמר חדש, שפורסם במהלך חודש ינואר בכתב העת Eye, כי בקרב חולים עם פיברומיאלגיה ניתן לזהות עליה ברגישות וכאב עיני. לדברי החוקרים, באוכלוסיה זו רגישות מוגברת של הקרנית והתסמינים דומים לתסמונת עין יבשה.

במסגרת המחקר השלימו החוקרים בדיקה עינית מפורטת, בחנו את זמני TBUT (Tear Film Breakup Time) והשלימו מבחן שרימר ללא חומר הרדמה (Schrimer I Test) ב-30 נשים ושישה גברים עם פיברומיאלגיה (גיל ממוצע, 47 שנים). הם בחנו גם 33 נשים בריאות ושישה גברים בריאים כביקורות.

החולים והביקורות תאמו בגיל, מין וחדות ראיה, ובשתי הקבוצות תועדו מדדי SIT דומים (16.1 מ”מ לעומת 15.3 מ”מ, בהתאמה) ותוצאות דומות בבדיקת TBUT (17.8 לעומת 18.9 שניות).

החוקרים כימתו את התלונות הסובייקטיביות של המשתתפים באמצעות מדד OSDI (Ocular Surface Disease Index) וקבעו את רגישות הקרנית על-פי מדד Cochet-Bonnet Esthesiometry.

בקבוצת החולים, רגישות הקרנית הייתה גדולה יותר משמעותית, בהשוואה לביקורות באזור המרכזי, העליון והתחתון. מדדי OSDI הממוצעים היו גם כן גבוהים יותר בקבוצת החולים, בהשוואה לביקורות (19.89 לעומת 6.13, בהתאמה).

המומחים כותבים כי ממצאי המחקר הנוכחי, בדומה למחקרים אחרים, מהווים תזכורת לרופאי עיניים כי המקור לכאב עיני אינו תמיד מיוחס לתסמונת עין יבשה.

Eye 2018

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה