Flu

ירידה של 20% בהתחסנות נגד השפעת; קריאה לציבור להתחסן בהקדם (מכבי שירותי בריאות)

FLU SHOT חיסון שפעת

קופת חולים מכבי מסרה היום כי עם תחילת המלחמה, אחוז המתחסנים התחיל לרדת משמעותית בהשוואה לעונת השפעת הקודמת, מה שמהווה ירידה של 20% בהתחסנות בקרב הציבור. לפי נתוני הקופה, במבצע חיסוני שפעת החל השנה בשבוע בראשית ספטמבר, נראו אחוזי התחסנות גבוהים.

האחות הראשית של מכבי שירותי בריאות תמי אלקלעי:
“כעת יותר מתמיד יש לנו תפקיד חשוב בצמצום תחלואת חורף עתידית ושמירה על עורף חזק ובריא בכלל ובפרט בימי המלחמה וזאת לאור העומסים הקיימים והצפויים בבתי החולים. אנו קוראים לציבור הרחב להגיע ולהתחסן נגד נגיף השפעת, ובדגש לאוכלוסייה שבסיכון, לרבות: גילאי 65 ומעלה, נשים בהיריון, ילדים וחולים כרוניים. גם בעת חירום, עלינו לדאוג לבריאותנו, ועל כן אנו במכבי פועלים בכל הארץ כדי להבטיח לכלל חברינו את במשך הרצף הטיפולי״.

האגודה למלחמה בסרטן חוזרת ומזכירה לציבור חולי וחולות הסרטן לגשת לקופות החולים ולקבל את החיסונים נגד שפעת ונגד תתי הזנים החדשים של זן האומיקרון (קורונה). באגודה מסבירים כי גם בתוך האיום הביטחוני, במצב של מלחמה חשוב לא להזניח את שירותי הבריאות החיוניים, לרבות חיסונים שגרתיים וטיפול רפואי לפי הצורך. מחלת השפעת היא מחלה נגיפית המאופיינת בהתפרצויות עונתיות בהיקף גדול. לחולי וחולות מחלות סרטן, ובמיוחד כאלו שנמצאים בעיצומם של טיפולים כימותרפיים, ישנה נטייה מוגברת ללקות בסיבוכי מחלת השפעת. במקביל הם גם חשופים לסיכון מוגבר לסיבוכים בריאותיים כתוצאה מתחלואה בקורונה. יודגש כי על פי הנחיות משרד הבריאות ניתן לקבל את החיסון נגד קורונה באותו ביקור שבו מקבלים חיסון נגד שפעת או בכל מרווח זמנים בין החיסונים.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה