Flu

פורטו ריקו הכריזה על מגפת שפעת חריגה, עם יותר מ-900 אשפוזים ועשרות מקרי מוות – על ישראל להיערך לעונת השפעת בצל המלחמה, אומר יו”ר האיגוד לרפואה פנימית בישראל, וקורא לכל הציבור להתחסן

FLU SHOT חיסון שפעת

פורטו ריקו הכריזה על מגפת שפעת חריגה, עם יותר מ-900 אשפוזים ועשרות מקרי מוות כתוצאה מהתפשטות הנגיף בעיקר אצל ילדים ובני נוער. אפידמיולוגית מקומית: “עונת השפעת הנוכחית התחילה מעל סף ההתראה”. יו”ר האגודה לרפואה פנימית בישראל: להיערך גם בארץ בצל המלחמה”.

משרד הבריאות של פורטו ריקו הכריז רשמית בשבוע שעבר על מגפת שפעת, זאת לאחר שבתי החולים המקומיים דיווחו על לפחות 900 אשפוזים, 42 מקרי מוות ו-25,700 מקרים שנרשמו מאז החלה עונת השפעת ביולי. זוהי מגפת השפעת הראשונה בשטח ארה”ב מאז שנת 2016, כך אומרים גורמים רשמיים באי הקריבי המהווה טריטוריה ומדינת חסות של ארצות הברית. “נכון ל-4 בנובמבר, נרשמו כ- 42 מקרי מוות מאושרים בעונת השפעת הנוכחית” כך לפי ד”ר מליסה מרזן, אפידמיולוגית במחלקת הבריאות המקומית כאשר עוד תשעה מקרי מוות נוספים נמצאים בחקירה. “עונת השפעת הנוכחית התחילה מעל סף ההתראה”, אמר מרזן, והוסיפה כי היו כמעט פי שישה מקרים בעונת השפעת מאשר בתקופה זו בשנה שעברה.

כדי להכריז על מגיפה היא אומרת, צריך לעמוד בכמה קריטריונים. האחת היא שמערכת הניטור של המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעת הנגיף צריכה להגיע לרמה גבוהה. פעילות השפעת של פורטו ריקו גבוהה כיום. “זה לא הזמן להיבהל אלא להתכונן לסייע ולמנוע את העלייה בהתפשטות הנגיף הזה”, אמר שר הבריאות ד”ר קרלוס מלאדו לופז בהצהרה.
משרד הבריאות של פורטו ריקו הודיע כי הוא יתחיל במבצע חיסונים המוני.
“יש לנו כבר ניסיון במלחמה בנגיף. אנו יודעים שלשפעת יש תקופה שבה ההדבקה היא בדרך כלל גבוהה. אם נעשה את חלקנו, נתחסן ונגן על עצמנו, נעצור את המחלה”, אמר מלאדו לופז.  על פיהדיווח, רוב מקרי השפעת התגלו אצל ילדים ובני נוער, עם יותר מ-13,600 מקרים שנרשמו בקרב ילדים עד גיל 19, כך על פי משרד הבריאות. יותר מ-9,600 מקרים נרשמו בקרב מבוגרים בגילים 20 ל-59 שנים, בעוד שאצל גילים מבוגרים יותר היוו כ-2,500 מקרים.

להיערך גם בארץ בצל המלחמה

בישראל שעסוקה עד צוואר במלחמה, נדמה עד כה כי השפעת נמצאת בפעילות נמוכה באופן יחסי. עם זאת, גורמים רפואיים מבקשים לא להקל ראש ולמרות שהראש טרוד במצב הביטחוני, לפנות אל קופות החולים ולהתחסן מפני השפעת במיוחד האוכלוסיות שנמצאות בקבוצות סיכון. ״גם בישראל אנחנו צריכים להתחיל להיערך לקראת עונת השפעת”, כך אומר פרופ’ אבישי אליס יו”ר האיגוד הישראלי לרפואה פנימית: “מעבר לעובדה שהתחסנות לשפעת יכולה להקל דרמטית על העומס בבתי החולים ועל הצוותים הרפואיים העסוקים בטיפול בפצועים, עלינו לשמור על הבריאות שלנו ועל זו של היקרים לנו גם בימים מורכבים אלו, שכן השפעת לא פוסחת עלינו גם בימים בהם מתקיימת מלחמה. אני קורא לכל הציבור לגשת אל קופות החולים ולהתחסן”.

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה