Gastro other

זיהום RSV נפוץ יותר בחולי מחלות מעי דלקתיות (ACG)

מעי

כל החולים עם מחלות מעי דלקתיות, ללא קשר לגיל, עלולים להיות בסיכון מוגבר להידבקות בנגיף ה-RSV, ולכן עשויים להפיק תועלת מקבלת חיסון ל-RSV, כך עולה ממחקר שהוצג במפגש השנתי של הקולג’ האמריקאי לגסטרואנטרולוגיה (ACG).

המחקר שהוצג היה מחקר עוקבה רטרוספקטיבי שכלל 206,475 חולי IBD וקבוצת ביקורת של 4.2 מיליון חולים ללא IBD. החוקרים מצאו שיעורים גבוהים יותר של RSV בקרב חולי ה-IBD על פני כל קבוצות הגיל (P <.0001 עבור כל הקבוצות), גם כאשר היו מחלות נלוות. מטופלים עם IBD שטופלו בטיפולים מדכאי חיסון או באנטי-TNF היו בסיכון מוגבר לזיהום, במיוחד לזיהומים חמורים.

RSV באופן היסטורי הוא וירוס המקושר לתינוקות, קשישים ולמטופלים לאחר השתלת איברים. ישנה ספרות ענפה המדגישה את השפעת הוירוס על תחלואה ותמותה בקרב חולים מושתלי איברים עם דיכוי חיסוני, אך יש מעט מחקר על השפעת ה-RSV על חולים עם IBD.

“עבור חולים עם מחלת מעי דלקתית (IBD), במיוחד אלה עם מחלות נלוות, זיהום RSV יכול להפוך לחמור”, אמר החוקר הראשי במחקר בכנס, “ידוע כי חולים אלה נמצאים בסיכון מוגבר לזיהומים, במיוחד לזיהומים בדרכי הנשימה, ובמיוחד שפעת, דלקת ריאות פנאומוקוקלית ו-PJP (pneumocystis jirovecii pneumonia)”.

הוא הוסיף כי “נראה שהסיכון באופן כללי קיים בכל קבוצות הגיל, מהאוכלוסייה הצעירה ביותר ועד לאוכלוסיות המבוגרות, והסיכון הזה גדל בחולים עם מחלות נלוות”.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה