Gastro other

ההשפעה של טיפול בקורטיקוסטרואידים על יעילות ובטיחות Upadacitinib כנגד קוליטיס כיבית (J Crohns Colitis)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of Crohn’s & Colitis עולה כי Upadacitinib (רינבוק) הינה טיפול יעיל החוסך את הצורך בסטרואידים בחולים עם קוליטיס כיבית בדרגת פעילות בינונית-עד-חמורה.

החוקרים השלימו ניתוח פוסט-הוק להערכת היעילות והבטיחות של Upadacitinib בחולים עם קוליטיס כיבית פעילה בדרגה בינונית-עד-חמורה, אשר סווגו לפי טיפול בקורטיקוסטרואידים. המשתתפים במחקר חולקו באקראי ביחס 1:2 לקבלת 8 שבועות פלסבו או Upadacitinib במינון 45 מ”ג פעם ביום. אלו שהגיבו לטיפול חולקו באקראי בשנית לאחר 8 שבועות ביחס של 1:1:1 לקבלת פלסבו, Upadacitinib במינון 15 מ”ג, או Upadacitinib במינון 30 מ”ג, אשר ניתנו למשך 52 שבועות.  מינון קורטיקוסטרואידים נותר יציב במהלך שלב האינדוקציה אך הופחת בהתאם לפרוטוקול מוגדר או על-פי החלטת החוקר במהלך שלב אחזקה בשבועות 0-8.

החוקרים בחנו את היעילות ותופעות הלוואי על-רקע הטיפול על-פי טיפול בקורטיקוסטרואידים בעת שלב האינדוקציה.

מדגם המחקר כל 988 חולים עם קוליטיס כיבית, כאשר 377 (38%) קיבלו טיפול בקורטיקוסטרואידים בשלב האינדוקציה (133 חולים בזרוע הפלסבו, 244 חולים בזרוע הטיפול ב- Upadacitinib במינון 45 מ”ג) ו-252 מבין 681 (37%) חולים עם תגובה קלינית שנכנסו לשלב אחזקה נטלו קורטיקוסטרואידים בשלב אינדוקציה (84 חולים בכל זרוע טיפול).

שיעור דומה של חולים שטופלו ב- Upadacitinibהשיגו הפוגה קלינית לפי מדד Adapted Mayo Score עם או ללא קורטיקוסטרואידים  לאחר 8 שבועות ו052 שבועות. השיעור הכולל של חולים שחידשו טיפול בקורטיקוסטרואידים היה גבוה יותר עם פלסבו (24 מבין 84 חולים, 29%) לעומת מטופלים ב- Upadacitinib במינון 15 מ”ג (16 מבין 81 חולים, 20%) או במינון 30 מ”ג (11 מבין 81 חולים, 14%).

במהלך שלב האינדוקציה, בחולים שטופלו בקורטיקוסטרואידים בתחילת המחקר תועדו שיעורים גבוהים יותר של אירועים חריגים על-רקע הטיפול התרופתי, אירועים חריגים חמורים על-רקע הטיפול התרופתי וזיהומים חמורים, בהשוואה לאלו שלא טופלו בקורטיקוסטרואידים; עם זאת, שיעור אירועים חריגים על-רקע הטיפול היו דומים בשלב האחזקה לאחר הפסקת טיפול בקורטיקוסטרואידים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים ביעילות Upadacitinib בטיפול בחולים עם קוליטיס כיבית פעילה בדרגה בינונית-עד-חמורה.

J Crohns Colitis, Nov 6, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה