Gastro other

טיפול בהתאם לממצאי אנדוסקופית קפסולת וידיאו בקרוהן (ECCO)

אסטרטגיה של טיפול-למטרה בקרוהן בהפוגה אך בסיכון גבוה לפי אנדוסקופית קפסולת וידאו עדיפה למניעת התלקחות, כך עולה ממחקר שהוצג ב-Congress of the European Crohn's and Colitis Organisation (ECCO)

אסטרטגיה פרואקטיבית של טיפול-למטרה (treat-to-target) בחולים עם מחלת קרוהן (CD) שנמצאים בהפוגה, אך נחשבים לבעלי סיכון גבוה כפי שנקבע בעזרת אנדוסקופיה עם קפסולת וידאו, הייתה עדיפה למניעת התלקחות קלינית בשנתיים שלאחר מכן בהשוואה להמשך הטיפול הסטנדרטי, כך עולה ממחקר ישראלי חדש שהוצג בכנס ה-Congress of the European Crohn’s and Colitis Organisation (ECCO).

אנדוסקופיה עם קפסולת וידאו מאתרת דלקת במעי הדק בלמעלה מ-70% מהחולים עם קרוהן שנמצאים בהפוגה קלינית, אמר פרופ’ שומרון בן-חורין, מהמרכז הרפואי שיבא. עם זאת נותרה השאלה, אילו מטופלים ייהנו מהגברת הטיפול.

הניסוי האקראי המבוקר הראה שחולים עם פעילות דלקתית גבוהה – ציון לואיס של מעל 350 כפי שניתן לראות בממצאי אנדוסקופיה עם קפסולת וידאו – חוו באופן מובהק סטטיסטית פחות הישנות במהלך תקופת המעקב שנמשכה שנתיים, לעומת חולים עם אותה כמות של דלקת שהמשיכו בטיפול סטנדרטי.

המחקר בא על רקע עבודתם הקודמת של בן חורין ועמיתיו שפורסמה ב-2019 וביססה את היתרון של אנדוסקופית קפסולת וידאו על פני קלפרוטקטין בניבוי הישנות. הניסוי המבוקר האקראי הפרוספקטיבי כלל 60 חולים עם קרוהן, מתוכם 40 נחשבו בסיכון גבוה. כשנתיים לאחר תחילת המחקר, התלקחות קלינית התרחשה ב-5 מתוך 20 (25%) מטופלים מהקבוצה עם גישת הטיפול הפרואקטיבית בסיכון גבוה לעומת 14 מתוך 20 (70%) בקבוצת הטיפול הסטנדרטי בסיכון גבוה (יחס סיכויים [OR], 0.14; רווח סמך, 0.04-0.57; P = .006).

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה