Gastro other

היעילות של risankizumab בקרוהן נשארת עד 3 שנים (ECCO)

STOMACH PAIN
risankizumab במחלת קרוהן בינונית עד חמורה הדגים שיעורי הפוגה קלינית ותגובה אנדוסקופית יציבים עד 3 שנים, כך עולה ממחקר שהוצג בקונגרס ארגון הקרוהן והקוליטיס האירופי (ECCO)

נתונים ארוכי טווח לגבי risankizumab במחלת קרוהן בינונית עד חמורה מראים ששיעורי ההפוגה הקלינית ושיעורי התגובה האנדוסקופיים נשארים יציבים עד 3 שנים מתחילת הטיפול, כך עולה מתוצאות מחקר ההרחבה של FORTIFY שהוצגו בקונגרס ה-19 של ארגון הקרוהן והקוליטיס האירופי (ECCO).

“בשבילי, הכי משמעותי זה התוצאים האנדוסקופיים”, אמר פרופ’ מארק פרנטה שהציג את המחקר, “בניתוח השמרני ביותר, אתה רואה תועלת ככל שאתה עוקב יותר זמן אחר המטופלים… לא ראינו את זה עם הרבה – אם בכלל – תרופות אחרות בעבר. חולים גם הראו פחות יצירת נוגדנים בתגובה ל-risankizumab, מעכב אנטי-אינטרלוקין (IL)-23 p19, בהשוואה לתרופות נוגדות TNF”.

“נראה היה שרוב החולים ממשיכים בטיפול מבלי שהיווצרות נוגדנים לטיפול הופכת לבעיה”, הוסיף, “כמו כן, עבור חולים אשר משיגים תגובה טובה ל-risankizumab, ההשפעות היו זהות בין אם הם קיבלו קו ראשון ביולוגי זה, או רק לאחר כשל בטיפול אחר”. באופן כללי, “אני חושב שלכולנו יש את הרושם שלמעכבי IL-23 יש יעילות טובה, כנראה אפילו טובה יותר מתרכובות אחרות זמינות”, אמר פרנטה “וחשוב מכך, זה נכון ללא השפעות שליליות מוגברות”. “כעת, עם הנתונים ארוכי הטווח החדשים הללו, אנו רואים שיחס התועלת-סיכון ממשיך להיות חיובי”, הוסיף.

נתונים אלה באים לאחר המחקר הראשוני בן 52 השבועות שפורסם בשנת 2022 והראה כי risankizumab תת עורי היה טיפול בטוח ויעיל לשמירה על הפוגה בחולים עם קרוהן פעיל בינוני עד חמור.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה