Gastro other

כ-1 מכל 12 מבוגרים ברחבי העולם סובל מבריחת צואה (CGH)

כאב בטן
כ-1 מכל 12 מבוגרים ברחבי העולם סובל מבריחת צואה, כך עולה ממטא-אנליזה עדכנית שפורסמה ב-Clinical Gastroenterology and Hepatology

כ-1 מכל 12 מבוגרים ברחבי העולם סובל מבריחת צואה, כך עולה ממטא-אנליזה עדכנית שפורסמה ב-Clinical Gastroenterology and Hepatology. בריחת צואה נפוצה יותר בקרב אנשים בני 60 ומעלה, אך חלק ניכר מהאנשים הצעירים יותר – כמעט 5% – עלולים גם לסבול מבריחת צואה, דיווחה המחברת הראשית של המחקר.

“ההבנה של רופאים לגבי השכיחות וגורמי הסיכון לבריחת צואה התפתחה עם הזמן”, כתבו החוקרים, “בתחילה, בריחת צואה נתפסה כסימפטום שהשפיע בעיקר על אנשים מבוגרים, במיוחד דיירי בתי אבות. השכיחות שלו בקרב מבוגרים בקהילה לא נבדקה מספיק, אולי בגלל שאנשים עם בריחת צואה היססו אפילו לחשוף שהם סימפטומטיים. כעת, אנו מכירים בכך שבריחת צואה נפוצה בקהילה”.

המטה-אנליזה הקודמת היחידה בנושא, שפורסמה ב-2006, כללה מחקרים קהילתיים ולא קהילתיים ודיווחה על שכיחות של 4.3%. שתי סקירות עוקבות הציגו את השכיחות החציונית על כ-7.7%, אך אף אחת מהן לא בחנה היבטים גיאוגרפים. כדי להתמודד עם פער הידע הזה, החוקרים ערכו מטה-אנליזה של 80 מחקרים שכללו 548,316 בני נוער ומבוגרים תושבי הקהילה. שיעור התגובה החציוני במחקרים היה 66%.

הערכת נתונים אלה גילתה כי השכיחות העולמית של בריחת צואה הייתה 8.0%, עם שיעור נמוך יותר של 5.4% כאשר בריחת צואה הוגבלה לקריטריונים של רומא. “השכיחות של 8.0% נמוכה או דומה לשכיחות העולמית של IBS, כפי שהוערכה על ידי מטה-רגרסיה (11.2%) ועל ידי סקירה שיטתית (8.8%) תוך שימוש בקריטריונים לפני רומא IV, והיא גדולה פי שניים משכיחות ה-IBS שהוערכה עם קריטריונים של רומא IV”, כתבו החוקרים.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה