Geriatrics

נמצא קשר בין פסוריאזיס וסממנים של דיכאון

מחקר ארופאי גדול מחזק את מסקנותיהם של מחקרים קודמים שנערכו בקנדה ובארצות הברית לגבי הקשר בין פסוריאזיס בחומרה בינונית עד קשה לבין סימפטומים של דיכאון.

מן הממצאים עולה כי ב- 45% עד 60% מהחולים בפסוריאזיס מצויים גם סימפטומים המעידים על דיכאון.

לטענת החוקרים, חרף העובדה שהממצאים שנאספו בקרב 7800 חולים אינם בלתי צפויים, עולה מהם חשיבותה של ההתיחסות לגורמים פסיכולוגיים בעת טיפול בחולים עם מחלות עור.

לדברי החוקרים, הרופאים דואגים בבירור לטיפול בחולים הסובלים מפסוריאזיס, אך מחקר זה וקודמיו מראים את חשיבות ההכרה גם בסימפטומים של דיכאון ובגורמים פסיכולוגיים בזמן הטיפול במחלת העור. כיום ברור כי סממני דיכאון שכיחים יותר בקרב חולים במחלות עור מאשר באוכלוסיה הכללית.

המחקר נערך בשנים 2002 ו-2003, וניתח שאלונים שמולאו על-ידי 1300 חולי פסוריאזיס מספרד, 1500 חולים מצרפת, ו- 5000 חולים מאיטליה. בספרד ובאיטליה שכיחות הגברים החולים שהשתתפו במחקר היתה מעט גבוהה יותר משכיחות הנשים. אחוזי ההענות למחקר היו נמוכים ביותר בספרד ועמדו על 23%, בהשוואה ל-44% בצרפת ו-60% באיטליה.

החוקרים השתמשו בסקאלה להערכת סממני דיכאון של מרכז המחקר האפדימיולוגי (CES-D). תוצאות ה-CES-D שנמדדו במחקר היו כ-17.7 בממוצע לגברים ו-23.4 בממוצע לנשים בצרפת, 17.8 בממוצע לגברים ו-21 בממוצע לנשים בספרד, ו- 17.2 בממוצע לגברים ו-21 בממוצע לנשים באיטליה. החוקרים הסבירו כי תוצאה הגבוהה מ-17 עשויה להעיד על סממני דיכאון, והוסיפו כי הממצאים תואמים לאלה שהוצגו בעבר במחקרים שנערכו בצפון אמריקה.

לטענת החוקרים למרות ההבדלים שנמצאו בין גברים לנשים בכל מדינה וההבדלים שנמצאו בין המדינות, השיעור הגבוה של ההשתתפות במחקר מעיד על קיום סממני דיכאון בחולים ועל החשיבות בהבנת היבט זה של נטל המחלה בחולים. 

לידיעה ב-doc’s guide 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה