Glaucoma

צריכה מוגברת של יין אדום או בירה מלווה בעליה בלחץ תוך-עיני (מתוך כנס מטעם ה-Association for Research in Vision and Ophthalmology)

צריכה מוגברת של יין אדום או בירה מלווה בלחץ תוך-עיני גבוה יותר, אך לא תוארה שכיחות גבוהה יותר של גלאוקומה, אך עולה מתוצאות מחקר חדש שהוצגו במהלך כנס מטעם ה-Association for Research in Vision and Ophthalmology.

החוקרים השלימו מחקר חתך שכלל 30,097 משתתפים שנבחרו באקראי מ-11 אתרים ברחבי קנדה ואספו נתונים אודות הרגלי צריכת אלכוהול, כולל תדירות שתיית אלכוהול וסוג האלכוהול ובחנו את מדדי לחץ תוך-עיני. המשתתפים נשאלו גם אודות אבחנה של גלאוקומה.

מבין כלל סוגי האלכוהול שנבחנו במסגרת המחקר, עליה של חמישה משקאות בשבוע בצריכה יומית של יין אדום או בירה לווה בלחץ תוך-עיני גבוה יותר. בקרב אלו ששתו אלכוהול כל יום תועדה עליה של כ-0.46 מ”מ כספית במדדי לחץ תוך-עיני.

החוקרים מדווחים כי לא זוהה קשר מובהק סטטיסטית בין צריכת יין לבן, ליקר או סוגי אלכוהול אחרים ובין הלחץ התוך-עיני. לאחר תקנון, לא זוהה קשר בין תדירות צריכת אלכוהול, סוג האלכוהול או הצריכה הכוללת של אלכוהול ובין הסיכון לגלאוקומה.

החוקרים זיהו גם אינטראקציה של מגדר עם אלכוהול כך שבקרב נשים תועדה עליה גדולה יותר בלחץ התוך-עיני על-רקע צריכת אלכוהול, בהשוואה לגברים. עוד עולה מהנתונים כי נשים התמודדו פחות טוב עם העלייה בלחץ התוך-עיני, לעומת גברים.

ממצאי המחקר מעידים כי צריכה רבה יותר של סוגי אלכוהול מסוימים מלווה בעליה בלחץ תוך-עיני, כאשר למשקאות אלכוהוליים השפעה גדולה יותר על הלחץ התוך-עיני בנשים לעומת גברים.

מתוך כנס מטעם ה-Association for Research in Vision and Ophthalmology

לידיעה ב-Healio

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה