Headache

בדיקת סקירה חדשה לאבחנה של מיגרנה כרונית (מתוך כנס PAINWeek)

כאב ראש מיגרנה

חוקרים פיתחו כלי חדש העשוי לזהות במדויק חולים עם מיגרנה כרונית. במהלך הצגת הפוסטר במסגרת כנס ה-PAINWeek, הסבירו החוקרים כי שאלון הסקירה, הקרוי ID-CM, עשוי לשמש בידי רופאים או בידי המטופלים עצמם.

לדברי החוקרים, הצפי הוא כי השאלון יושלם במרפאה ומסייע בהערכת הסיכוי למיגרנה כרונית. השאלון עשוי לסייע לחולים הסובלים ממיגרנה כרונית ואינם מודעים לכך, כך שניתן יהיה להפנות אותם לאיש צוות רפואי מתאים והתחלת טיפול הולם.

פיתוח כלי הסקירה החדש ארך כשלוש שנים וכלל מספר צעדים. החוקרים סקרו את הכלים הקיימים, ביקשו את חוות הדעת של רופאים מומחים וחוקרים מרחבי העולם וקיבצו חולים עם מיגרנה כרונית להערכת טיב השאלות. צעד חשוב נוסף בתהליכי פיתוח כלי הסקירה היה תוקף פסיכומטרי, כך שהחוקרים בחנו עד כמה שאלה אחת בשאלון הבחינה בין אלו ללא כאבי ראש, אלו עם מיגרנה כרונית או אלו עם מיגרנה אפיזודית.

כמו כן, מומחים לכאבי ראש השלימו ראיונות חצי-מובנים וסיפקו את האבחנה שלהם, ששימשה כמדד הזהב. בהשוואה למדד הזהב, לבדיקת הסקירה רגישות של 82%, סגוליות של 87%, ערך מנבא שלילי של 77% וערך מנבא חיובי של 90%.

בין היתר, השאלון שכלל 12 מרכיבים כלל שאלה בנוגע לתדירות כאב בעוצמה בינונית או חמורה, תדירות רגישות חריגה לאור או לקול, תדירות תחושת בחילה ותדירות אובדן ימי עבודה, ימי לימודים או אירועים חברתיים בשל כאבי ראש.

למרות הנטל הכלכלי הגדול והפגיעה באיכות החיים, מיגרנה כרונית עדיין אינה מאובחנת ואינה מטופלת דיו. החוקרים מקווים כי בדיקת הסקירה החדשה תסייע בשיפור מגמה זו.

מתוך כנס PAINWeek

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה