Headache

היעילות והבטיחות של מלטונין למניעת מיגרנה במבוגרים (J Oral Facial Pain Headache)

מלטונין הדגים יעילות גבוהה למניעת מיגרנה במבוגרים, עם עדויות לפיהן בהשוואה לפלסבו הטיפול עשוי להפחית חומרת מיגרנה, משך ותדירות התקפי מיגרנה ושימוש במשככי כאבים, אם כי לא תועדה השפעה משמעותית בהשוואה ל-Amitriptyline או Valproate, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of Oral & Facial Pain and Headache.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את הבטיחות והיעילות של מלטונין במניעת מיגרנה במבוגרים. לצורך כך, הם השלימו סקירת ספרות מקיפה במאגרי MEDLINE, Cochrane Database ו-International Clinical Trial Registry.

מהתוצאות עולה כי טיפול במלטונין בחולים עם מיגרנה לווה בשיעורי תגובה גבוהים יותר משמעותית, בהשוואה לפלסבו או לעומת טיפול סטנדרטי (יחס סיכויים של 1.84, רווח בר-סמך 95% של 1.08-3.14). מתוצאות מטה-אנליזה עולה כי טיפול במלטונין עשוי להביא להפחתה משמעותית בתדירות התקפי מיגרנה (הבדל ממוצע של 1.00, p=0.04), משך התקפי מיגרנה (הבדל ממוצע של 5.02, p=0.02), שימוש במשככי כאבים (הבדל ממוצע של 1.43, p=0.008) וחומרת מיגרנה (הבדל ממוצע של 1.93, P<0.0001) לעומת פלסבו, אך לא הדגים השפעות משמעותיות בהשוואה ל- Amitriptyline או Valproate.

לא תועדו הבדלים משמעותיים בהופעת תופעות לוואי נפוצות עקב הטיפול התרופתי, דוגמת ישנוניות ועייפות, בין מטופלים במלטונין ובין התכשירים מולם נבחן הטיפול.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים בתועלת של מלטונין לטיפול במבוגרים עם מיגרנה, בהשוואה לפלסבו, אך לא תועדה השפעה משמעותית בהשוואה לטיפול ב- Amitriptyline או Valproate.

 

J Oral Facial Pain Headache. 2022 Nov 28

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה